Senaste nytt

Bonusresa till USA

eQGo

Medlem
Jag är och har varit EBG i flera år och tänkte boka min första bonusresa. Vill flyga från GOT till NYC (eller ännu hellre SYR om möjligt). Resperioden är 23-30 juli +- 1 dag.

Hittar inga bonusbiljetter på SAS på de valda datumen men hittar poängresa för 96,000p till EWR.

Jag har läst på SAS hemsida men det finns väldigt lite information om hur man går tillväga. Hur bokar jag *A-bonusbiljetter?
Har hört om en e-mailadress där man kan ställa frågor som guldmedlem, men på SAS-hemsida finns ingen sådan information. Hur gör ni när ni bokar eller kollar bonusalternativ till SAS? Vad skulle GOT-SYR kosta i poäng?
 

eQGo

Medlem
Tack för länken.

Krångligt att behöva använda ANAs hemsida för att hitta platser, framförallt när det är flera olika ben på min resa.
Om man ringer SAS-service, kan de hjälpa en att hitta bästa priser kring de datum man efterfrågar?
 

chazzie

Medlem
Tack för länken.

Krångligt att behöva använda ANAs hemsida för att hitta platser, framförallt när det är flera olika ben på min resa.
Om man ringer SAS-service, kan de hjälpa en att hitta bästa priser kring de datum man efterfrågar?

Jag kan hålla med om att ANAs sida kan vara lite krånglig, dock om du bara söker på ett ben i taget (t.ex. LHR-JFK) så kan du söka på hel vecka i verktyget, det gör det hela lite enklare.
 

eQGo

Medlem
Agehall: Jag var en aning otydlig. Det jag menar är om de inte motsätter sig att kolla olika datum för att hitta platser.
 

Kricka

Medlem
SAS kundservice brukar vara tillmötesgående men de kan inte leta i timmar. Det är därför bra att
veta vad man vill, och i den mån man kan även veta om det finns tillgänglighet (lediga platser).
Min känsla är att du är sent ute med att boka men det kan finnas en fördel även med det dvs.
att flygbolagen släpper stolar som inte blivit sålda. Lycka till !
 

agehall

Medlem
Agehall: Jag var en aning otydlig. Det jag menar är om de inte motsätter sig att kolla olika datum för att hitta platser.

Ah, då förstår jag. Som Kricka säger letar de gärna, men risken är att det kommer att sluta med att du inte får ihop något alls om du inte letat själv först. Det är jobbigt, men det lönar sig i längden.
 
Toppen