Senaste nytt

Åsiktstråd: Är det värt att åka Lufthansa business men då få en längre transittid?

thsred

Medlem
Funderar på att åka till Kanada (med Air Canada) och när jag söker på resor från Arlanda så får jag upp anslutningar med båda Lufthansa och SAS. Tänkte boka business med AC så anslutningen blir ju då i LH business eller SAS plus, priset är i det närmaste detsamma. Har testat SAS så jag vet vad jag får där, och kan gissa vad jag får i LH business.
Skillnaden kommer att vara att jag måste resa 2:40 tidigare (på morgonen) med LH och då också samma antal timmars längre transfertid i Frankfurt (2 timmar med SAS och 5 timmar med LH). På returen skiljer är det 1 timmes transfer med SAS och 4,5 timmar med LH.

Min fråga är alltså är upplevelsen i LH så pass mycket bättre så att det är ok att har en drygt dubbel så lång transfertid? Gissar att upplevelsen på flygplatsen är densamma. SAS-lounge på Arlanda, Air Canada lounge i Frankfurt på utresan och så SAS/LH-lounge på returen till Stockholm, eller?

Vet att detta ju är helt och hållet en åsikt, men det skulle vara roligt att höra hur folk resonerar.
 

Jonas C

Medlem
Det var ett tag sedan jag sist flög Lufthansa Business inom Europa men jag vill inte minnas att upplevelsen var speciellt minnesvärd. Fördelen med Lufthansa är att de serverar Champagne ombord, Duval Leroy om jag inte minns fel vilket är en av mina favoriter. Tycker själv att Frankfurt är en trevlig flygplats, i alla fall loungerna där man kan avnjuta ett glas Champagne och lite spotting. Skäl nog för ett längre layover.
 

011430121

Medlem
Åsiktstråd: Är det värt att åka Lufthansa business men då få en längre transi...

Jag skulle välja att åka SAS, det kan ibland vara lite långtid att sitta 4-5 timmar i en lounge på FRA, nu kommer någon påstå att det är det inte om man sitter i någon av F loungerna.
Hoppas du får en trevlig resa.
 

thsred

Medlem
Jag skulle välja att åka SAS, det kan ibland vara lite långtid att sitta 4-5 timmar i en lounge på FRA, nu kommer någon påstå att det är det inte om man sitter i någon av F loungerna.
Hoppas du får en trevlig resa.

Åker ju på c-klass biljett i så fall, så det blir nog inte så många F lounger... :(
 

011430121

Medlem
Det var ett tag sedan jag sist flög Lufthansa Business inom Europa men jag vill inte minnas att upplevelsen var speciellt minnesvärd. Fördelen med Lufthansa är att de serverar Champagne ombord, Duval Leroy om jag inte minns fel vilket är en av mina favoriter. Tycker själv att Frankfurt är en trevlig flygplats, i alla fall loungerna där man kan avnjuta ett glas Champagne och lite spotting. Skäl nog för ett längre layover.

LH serverar inte Champagne på flygningar inom Europa.
 

Stefan62

Medlem
Jag har varit helt nöjd vid mina senaste resor med LH.

Om priset är detsamma så skulle jag nog välja SAS - det är väl bara det lediga mittensätet som skiljer...

LH-business-loungerna i Frankfurt är ok vid de första besöken, men det är inget särskilt. Hur AC-loungen är vet jag inte, men att lägga några timmar extra...nja...tveksamt...
 

agehall

Medlem
Det är ca 2h till Frankfurt. Det spelar ingen som helst roll vad man flyger då imho, så ta det du tycker passar bäst.
 
Toppen