Senaste nytt

Ditt livs största felbokningar?

Vore kul att höra om några andra har gjort en dundertabbe som man gärna berättar för folk över en 18årig single malt single barrel.

Jag själv råkade ut för en ganska "skön" miss för kanske 10år sedan. Jag var i NewYork och skulle till Sydney. Centralbokningen fixade det och jag satte mig på planet på JFK. Jag satt på platts 1A och tänkte NOLL på vad det var för plan.. Efter c:a 2timmar reagerade jag på att vi gick in för landning och det visade sig att jag hade åkt till Sydney, Nova Scotia, Kanada och inte den andra Sydney som ligger på andra sidan jorden.

Det var sista flyget in på Fredagen och det gick inget annat föränn Söndag kväll. Så fick mig en weekend i Nova Scotia.
 

Valley

Medlem
Inga direkta jättemissar inte.

Med flyg har jag tagit mig till fel terminal några gånger. Och så har jag skickats till fel terminal. Men det räknar jag inte som mitt fel.
Missat avgång fast vi satt precis vid Gate'n.

På tåg har jag suttit och tittat ut genom fönstret och tyckt synd om den person som uppenbarligen glömt sin resväska mitt på perongen. Tills jag upptäckte att det var jag :p
 

Magnus_K

Medlem
I 99.9% av fallen så flyger jag till Köpenhamn när man ska hem till Skåne.
Av någon anledning flög jag till Sturup denna gången.
När man skulle åka tillbaka till Stockholm kommer man in på Kastrup och inte hittar sin flight på tavlan.
Tar upp SAS-appen och där står Sturup, bara att vända på klacken och åka till Sturup där det var försening och man åker hem på orginalbiljetten.
 

palmen

Moderator
Vore kul att höra om några andra har gjort en dundertabbe som man gärna berättar för folk över en 18årig single malt single barrel.

Jag själv råkade ut för en ganska "skön" miss för kanske 10år sedan. Jag var i NewYork och skulle till Sydney. Centralbokningen fixade det och jag satte mig på planet på JFK. Jag satt på platts 1A och tänkte NOLL på vad det var för plan.. Efter c:a 2timmar reagerade jag på att vi gick in för landning och det visade sig att jag hade åkt till Sydney, Nova Scotia, Kanada och inte den andra Sydney som ligger på andra sidan jorden.

Det var sista flyget in på Fredagen och det gick inget annat föränn Söndag kväll. Så fick mig en weekend i Nova Scotia.

Har hört liknande storys om folk som hamnat i Sidney (Victoria International Airport, YYJ).
Var det inte några landslagsspelare i fotboll som skulle till San Jose men hade gått till fel gate och missat att det finns San Jose utanför San Francisco och i Puerto Rico?
 

Senator

Moderator
San Jose, CA (SJC)
San Jose, PR (SJU)
San Jose, Costa Rica (SJO)
San Jose del Cabo Los Cabos, Mexico (SJD) dock kallas som oftast för Cabo
 
San Jose, CA (SJC)
San Jose, PR (SJU)
San Jose, Costa Rica (SJO)
San Jose del Cabo Los Cabos, Mexico (SJD) dock kallas som oftast för Cabo

Ah..nu när du nämner de så minnas jag en skön tabbe (som var helt mitt fel) när jag skulle på ett bröllop. Bokade till San Diego...men skulle till Santiago. Löste ju sig med en övernattning i San Diego och ett flyg dagen efter...no biggi
 
Vore kul att höra om några andra har gjort en dundertabbe som man gärna berättar för folk över en 18årig single malt single barrel.

Jag själv råkade ut för en ganska "skön" miss för kanske 10år sedan. Jag var i NewYork och skulle till Sydney. Centralbokningen fixade det och jag satte mig på planet på JFK. Jag satt på platts 1A och tänkte NOLL på vad det var för plan.. Efter c:a 2timmar reagerade jag på att vi gick in för landning och det visade sig att jag hade åkt till Sydney, Nova Scotia, Kanada och inte den andra Sydney som ligger på andra sidan jorden.

Det var sista flyget in på Fredagen och det gick inget annat föränn Söndag kväll. Så fick mig en weekend i Nova Scotia.
Tur att du "bara" satt på 1A och inte ännu längre fram ;).
 

Mikeswede

Medlem
Satt vid gaten i st Petersburg och väntade på SAS kärran för några år sedan tillsmammans med en affärsbekant. Båda mycket trötta efter affärsmiddag (läs VODKA) kvällen innan med Ryska kunder. När vi vaknade till av att några SAS personer skakade liv i oss. Man hade redan påbörjat avlastningen av bagage. Gissa om vi skämdes när vi kom ombord.
 

Homer

Medlem
Ah..nu när du nämner de så minnas jag en skön tabbe (som var helt mitt fel) när jag skulle på ett bröllop. Bokade till San Diego...men skulle till Santiago. Löste ju sig med en övernattning i San Diego och ett flyg dagen efter...no biggi

santiago de compostela SCQ Spanien
santiago de cuba SCU
santiago de chile SCL
eller kanske
santiago de los Caballeros STI Dominikanska republiken
:p
 
Toppen