Senaste nytt

Tillgänglighetsrapport

jimmy_h

Medlem
Jag har tillgång till Amadeus så jag kan söka tillgänglighet i klasser I (Business) och O (First).
Problemet är att jag måste manuellt slå in kombinationer som ARN-FRA-BKK -SYD eller ARN-CDG-HKG-SYD samt att det enbart går att söka 1 dag i taget.
Finns det system som automatiskt skapar tillgänglighets rapporter? Skulle vara underbart att skriva in ARN-SYD och få en rapport som visar när det finns tillgänglighet O eller I klass på alla flygplatskombinationer och alla datum under en månad.
Finns detta system? annars får någon utveckla det :)
 
Jag har tillgång till Amadeus så jag kan söka tillgänglighet i klasser I (Business) och O (First).
Problemet är att jag måste manuellt slå in kombinationer som ARN-FRA-BKK -SYD eller ARN-CDG-HKG-SYD samt att det enbart går att söka 1 dag i taget.
Finns det system som automatiskt skapar tillgänglighets rapporter? Skulle vara underbart att skriva in ARN-SYD och få en rapport som visar när det finns tillgänglighet O eller I klass på alla flygplatskombinationer och alla datum under en månad.
Finns detta system? annars får någon utveckla det :)

Om du kan tänka dig söka mot cache (inte 100% aktuellt) så finns det någon många leverantörer men om du måste köra live så blir det nog dyrt för "look to book" blir så låg.

Varje sökning i GDS kostar pengar; att göra hundratals eller tusentals sökningar utan att boka vill man helst undvika.
 

agehall

Medlem
Kan du söka på klass i ITA Matrix?

Det enda jag inte kommit fram till hur man gör på Matrix och som jag saknar, är att kunna söka mha flygplanstyp. Skulle älska om man kunde skriva något i stil med B74* och bara få förslag med rutter som trafikeras av 747:eek:r. Annars går det mesta.
 

agehall

Medlem
Exakt. Och ärligt talat, om man inte ska boka *NU* så är det ganska ointressant att göra något annat eftersom man ändå inte vet ifall platserna finns kvar 2s senare.
 
Toppen