Senaste nytt

Transfer London Gatwick-London Heathrow

Jag ankommer till LGW från JER den 31 Januari 10.55 OM planet är i tid.
Mitt plan från LHR till ARN går 14.05.

Hinner jag med lokaltrafiken, t.ex buss eller tunnelbana?
Taxipris?
 

Senator

Moderator
Den officiella Mimimum Connect Time (MCT) verkar vara 150min (2½ timma). Det jag läser är att detta är optimistiskt om man har checkat in bagage. Bussen är bästa val. Annars kan du (men det blir dyrt)
HEX till Paddington (20min, varje kvart)
Tube till Victoria (14 min direkt, 17min med byte)
LGW Express till LGW (30min, varje kvart)

Så med tur, skulle ovan kombo ta 1½t men mer troligen 2t gissar jag.
 

jth

Medlem
Det går bra att köpa National Express-bussbiljetten på plats, det finns automater och en disk vid utgången på LGW. Det är nån pund billigare om man köper på nätet, men då verkar det som man måste bestämma sig för en viss tid och jag vet inte om de är flexibla.
När jag tog den tog resan lite under 1 timme, det var iofs ingen kö på M20 då. Moderna och bekväma bussar som går ofta.

Den är ju inte så billig men alternativet med lokaltrafik är inte särskilt lockande, då måste man in till Victoria station och byta och krångla.
 

doc

Medlem
Jag skulle köpa biljetten på nätet. Skriv bristoluni som rabattkod så sparar du 20% på priset. Du måste välja vilken buss du åker med, med det är inget problem. De är flexibla på bussarna och låter dig åka om du hinner med en tidigare buss än du bokat. Och nej, det är inte studentpris eller några andra särskilda villkor för rabatten frånsett att man måste registrera sig på hemsidan.
 
Last edited:

doc

Medlem
Har själv en 2:55 connection i sommar och är intresserad av hur det gick.

Eller om någon annan har erfarenhet från bytet mellan Gatwick och Heathrow? Landar på norra terminalen på LGW och ska till T2 på LHR.

Jag har gjort bytet några gånger när jag ankommit LGW på lördagmornarna och åkt vidare från LHR tre timmar senare. Då har det gått bra, men man behöver faktiskt de tre timmarna. Har du hela bokningen på samma biljett? Hade för mig att tre timmar är MCT.
 
Toppen