Senaste nytt

Söker bra hotell på Island, främst Reykjavik

rvarttinen

Medlem
Söker lite på lämpligt boende på Island, gör lite research... Hittar inget hos de "stora" kedjorna, t.ex. SPG, Accor eller SLH. Så då får jag söka mig till mindre kända, men jag är också intresserad av att höra andras erfarenheter vad gäller boende på Island, främst Reykjavik. Men om det finns andra platser som är extra intressanta, lyxiga eller allmänt spektakulära så är det också, definitivt, av intresse ...
 

rvarttinen

Medlem
Jag trodde Hilton och Radisson var stora hotellkedjor, men ack så fel man kan ha ;) De finns iallafall i Reykjavik.
Läs gärna i tråden för tips http://www.businessclass.se/forum/resmal/16180-ska-goera-langhelg-i-reykjavik.html

Tack! Missade det.... kom inte upp sökningen (?). Har inga konton längre på Hilton och Radisson, men om det finns andra, mindre i storlek, intressanta hotell så.

Hilton och Radisson kan bli intressanta alternativ, även om om det är kedjor jag normalt inte bor på.
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Bott på Hilton några gånger och finner det klart bra och prisvärt.
Speciellt om man väljer executive rum.
Fantastisk utsikt både från rummen samt loungen som är OK men inget speciellt.
Dessutom bra restaurang.
Nackdelen är att hotellet ligger 15-20 minuters promenad från centrum
 

sembl

Medlem
Bott på Hilton några gånger och finner det klart bra och prisvärt.
Speciellt om man väljer executive rum.
Fantastisk utsikt både från rummen samt loungen som är OK men inget speciellt.
Dessutom bra restaurang.
Nackdelen är att hotellet ligger 15-20 minuters promenad från centrum

Jag ser det inte som en nackdel, parkering finns utanför i mängder och frukosten är riktigt trevlig. Finns en 24h Apu affär runt hörnet som är bra mitt i natten när man slirat runt bland barerna och blir sådär sugen på något.
 
Toppen