Senaste nytt

Segment run Sky Team; Arlanda till Budapest

MegaFlyer

Medlem
Halloj,

Jag skulle vilja göra en mini segment run på Sky Team från Arlanda till Budapest. Skulle gärna samla så många segment som möjligt.
Ut 8/7 +/- 3 dgr
Tbx 14/7 +/- 3 dgr
Antal resande 1 person
Budget max 4500 kr
Ekonomiklass hela vägen ;-)

Tack på förhand!

Tomas
 
Nu kender jeg ikke priserne og har ikke undersøgt konkrete datoer, jeg har dog selv undersøgt lidt omkring SkyTeam segment runs med AF/KL

Et forslag der giver 8 segmenter med to billeter er:

ARN-AMS/CDG-XXX(billet 1) XXX-AMS/CDG-YYY /destination/ YYY-AMS/CDG-XXX(billet 2) XXX-AMS/CDG-ARN(billet 1)

Her er kunsten så at finde den kombination der giver de billigste billetter på ARN-XXX og XXX-YYY.
 

Agö

Medlem
Vi gjorde ett antal liknande övningar förra året under vår resa mot FBG. Oftast innebar det CPH/ARN-AMS-CDG (stopp för nästa fyra)-AMS-CPH/ARN på en biljett (fyra segment) och CDG-AMS-XXX-AMS-CDG (fyra segment).

Att få in det under in budget låter dock en aning svårt med så kort varsel.

Vårt mål förra året var 500 kr per segment. Det var svårt att få till men någon gång lyckades vi. Riktpriset bör dock vara under 1000 kr per segment.
 

MegaFlyer

Medlem
Stort tack för input! Bokade ni via nätet eller byrå, och var?

Några fler som har idéer eller input?

Tack på förhand!
 

Agö

Medlem
Jag vet inte hur många timmar jag och Igorius lade på detta men många var det - det komplicerades givetvis av att vi har olika flygplatser som utgångspunkt.

Vi bokade alltid på KLM:s hemsida. Det stökiga med AF och KLM är ju att de inte säljer enkelbiljetter (till ett vettigt pris) vilket gör segment runs svårare.

Kan du få in sex segment för 4500 kr har du gjort det bra.
 

Agö

Medlem
Speaking of which, hur löser ni kvalificering 2014?

Enkelt: det gör vi inte. Det är för dålig intjäning på rimligt prissatta biljetter. När kontoutdraget är fullt av segment som genererar 187 p tröttnar man till slut. Jag funderar på att flyga AF till Sydamerika i höst men det räcker inte för återkvalificering så om inget dramatiskt händer går guldkortet förlorat i mars 2015.
 

agehall

Medlem
Ja, FB har verkligen usel intjäning numera. Och om man betänker att deras uttagstabell inte är speciellt snäll den heller så blir ekvationen dålig.

Ni har inte funderat på BAEC GGL via economy only? :)
 
Toppen