Senaste nytt

Strunta i transfer?

Impendill

Medlem
Hej!

Jag har en flygning i sommar från Taipei - Manilla, där är det byte till plan som sedan ska flyga os till Puerto Princessa.
Vi flyger Cebu Pacific. Min fråga är om det är möjligt att "hoppa" av i Manilla och inte fullborda resan?

Väskorna åker säkert hela vägen men kan man be om att få dem till Manilla istället för Puerto Princessa?

Tacksam för svar.
 

doc

Medlem
Det betyder att om du inte kommer resa vidare på biljetten från Puerto Princessa och om inte biljetten är en returbiljett tillbaka till Taipei kommer det gå bra. Vad som händer är nämligen att om du uteblir från en del av resan så blir alla efterföljande delar ogiltiga.

Säg att du ska resa A -> B -> C -> B -> A och hoppar av efter att ha rest A -> B och inte reser B -> C så kommer du inte att kunna resa tillbaka från B -> A.

Hoppas det var nog tydligt.
 

Dr. Miles

Expert
Tack!

Gäller det bara att man säger till i disken när man checkar in att vi inte ska hela vägen?
Jag gissar att det inte är något problem eftersom du reser från utrikes till inrikes, vilket brukar innebära att du måste hämta ut incheckat bagaget vid första flygplatsen när du kommer in i landet och sedan checka in väskan igen.
 

FFS

Medlem
Tack!

Gäller det bara att man säger till i disken när man checkar in att vi inte ska hela vägen?

Enligt de tips som brukar ges här så är det bättre att säga att du behöver ditt bagage i Manilla - inte att du inte tänker flyga längre.
Sen är det väl kutym att höra av sig vid någon disk och säga att man inte kan resa vidare (sjuk eller annan ursäkt kanske?) så att de slipper stå och vänta på dig och göra att planet blir försenat.
 
Toppen