Senaste nytt

Efterregistrera poäng för juni-juli 2013 - blev medlem juni 2014

Maja

Medlem
Har sökt och hittat att jag kan efterregistera poäng via AAdvantage upp till 12 mån efter flygningen. Har inte tänkt mig för och har inte skaffat något konto till dottern förrän idag (fast maken och jag har samlat poäng där på våra flygningar - dumt jag vet!).

Hur som helst, försökte efterregistrera hennes flygningar i juni/juli 2013 men kan inte få till det via nätet. Hon var ju inte medlem i Aadvantage när vi flög GOT-MIA 2013 och jag får därför bara ett felmeddelande och kommer inte vidare. Är det bara att inse att det var dumt gjort och glömma dessa poäng?

Eller finns det något sätt där jag kan registrera dem ändå?
 

agehall

Medlem
Jag skulle vara imponerad om du kan retroregistrera flighter som gjordes 12 månader innan man blev medlem. Normalt sett kanske det går med upp till 3 månader i bästa fall.
 

Kandinsky

Medlem
Jag skulle vara imponerad om du kan retroregistrera flighter som gjordes 12 månader innan man blev medlem. Normalt sett kanske det går med upp till 3 månader i bästa fall.

Jag gjorde fyra flygningar med Qatar i december förra året, efterregistrerade poängen i början av juni i år. Visserligen inte tolv, men ändock sex månader efter.
 

falling

Medlem
Jag försökte något liknande åt mina föräldrar när de blev ombokade till BA efter att deras Icelandair flight ställdes in. Pga tidsskillnad mm reggade jag kontot någon timme försent. Flighten påbörjades före midnatt och kontot skapades efter midnatt, alltså med olika datum. Flighten från LHR-CPH gick bra att lägga in, men inte den från JFK. Onlineregistreringen sade stopp med hänvisning till att de inte var medlemmar när flighten genomfördes. Det är ju iofs hårfint, de var de facto i luften, men det känns inte lönt att bråka om det...
 

Maja

Medlem
På aa.com står följande:

Just den där raden om att man måste vara medlem vid tillfället missade jag i all hast sist. Mao, jag kan glömma dotterns poäng som jag inte fick tummen ur och registrera henne förrän nu.

Tack för förtydligandet!
 

agehall

Medlem
Var inte medlem under de första två flygningarna, men under de två andra. Efterregistrerade alla fyra.

Så mao ligger alla dina flighter inom tre månader före det att du blev medlem, så din mätpunkt är tyvärr inte jätterelevant. Trådskaparen har ju problemet att personen inte blev medlem förens runt 11 månader efter att flighten genomfördes.
 
Toppen