Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

jol

Medlem
Jag har ett par QC15 och ett par JVC. Båda lurarna funkar bra men bekvämligheten hos QC15 är överlägsen på långflygningar. Inom EU tar jag ofta JVC-lurarna eftersom formatet är betydligt smidigare.
 

Agö

Medlem
Om någon sitter på gott om Flying Blue-poäng kan de nu användas till köp av QC15, QC20 eller QC20i. Pris 80k.

Just the tunes you need
It’s just you and your playlist from now on. No more surrounding noises overpowering your tracks with Bose’s QuietComfort® headphones. Want to decide when you can hear traffic or other noises? Bose’s new QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling® in-ear headphones give you more control over what you hear than ever before, whatever the surroundings. Order Bose noise cancelling headphones today via the Flying Blue Store for 80,000 Award Miles*.

http://store.flyingblue.com/shopping/electronics/bose.html
 

Traveller

Medlem
Bose QC15 finns i Shanghai som kopia men med utomordentligt ljud och jag har inte kunnat höra någon skillnad på det par jag har och det jag köpt nu till en kompis (kopian). För 500 kronor har man kopian i sin hand med alla tillbehör. Vill du köpa så åk till "Junk market" på Nanjing West road 580. Dom kommer ge dig ett pris på 1000 RMB först men kommer du ned till 450 så har du det rätta priset för dessa..
 
Kompletterar med QC 20i som jag köpte förra månaden. Dessa är de enda jag använder på resor numera. QC 15 är fortfarande bäst men QC 20i är bara marginellt efter i ljud. Det som väger över är såklart storleken, QC 20i är väldigt enkla att ha med sig och för en som bara reser med carry on är utrymme i bagaget alltid en bristvara.

Snabb fråga A380*G - behöver du ha högre volym i QC20 än i QC15 (på flygplan)? Jag har QC15, vilka jag tycker är fantastiska, men jag hör lite illa så jag är orolig för att ha för hög volym om jag inte har kåpor, dvs när jag har de vanliga iPhone lurarna i luften behöver jag ha jättehög volym för att höra, men med QC15 så behövs bara en bråkdel, så min fråga är väl egentligen hur stor del av det som beror på kåpan.
 

swede77

Medlem
Reser lätt så jag har haft små in-ear lurar oftast. Sennheiser billiga MM70S (50 USD) som även har en knapp för att svara osv dränker ut bakgrundsljudet rätt bra tycker jag, för en billig peng. Nästa steg är CXC700 också in-ear (220 USD), dom är absolut bättre i noise cancellation men leverar framförallt bättre ljud.

Har även testat PXC 250 II som man har över öronen, dom är rätt slimmade (200 USD) men är krångliga att vika ihop, dessutom ser det idiotiskt ut.

Så för min del väljer jag MM70 vilken dag saom helst efter som den dubblar som handsfree med mic, tar bort det mesta bakgrundsljudet, är små och leverar ett dugligt ljud.
 

Traveller

Medlem
Lysande! Den dag jag tar mig över för att hälsa på dig så får vi ta en sväng dit. Låter som ett bra ställe att importera ifrån. :)

agehall Det fina är att det inte bara är den produkten som finns där som håller bra kvalitet. Men, det kan vi diskutera då vi ses eller hörs.. Bra funkar dom i varje fall och levereras med båda kablarna, båda kontakterna, i fodral osv. Allt i samma skick.
 
Toppen