Senaste nytt

Emirates avbeställer 70 A350, kan SAS få sina tidigare???

Jaws

Medlem
Emirates avbeställer 70 A350, kan SAS då få sina tidigare?
Jag ställer mej den frågan då de enligt artikeln i SvD lade beställningen 2007. SAS beställde sina häromåret så några borde finnas tillgängliga tidigare om jag inte är ute å cyklar :eek:

Anledningen till mitt intresse är att jag vill se ett lokalt flygbolag med skandinavisk besättning som har fina moderna flygplan. Att SAS skulle få många nya och gamla kunder, däribland jag, med ett modernt flygplan eller åtminstone om inredningen är det.
En utökad flotta kan ta fler passagerare till fler destinationer. I tidigare trådar har jag berört att SAS crews håller hög kvalitet och nu måste planen svara upp mot förväntningarna! Kanske tom i förtid!!! :D

Tänk att få flyga ståndsmässigt och njutningsbart redan tidigare än 2018??? :cool: :cool:

Miljardbakslag för Airbus | Näringsliv | SvD
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Illa för Airbus..

Moderator får dock gärna ändra rubriken i TS inlägg, då det ska vara "Emirates", och inte "Etihad"... Lätt att missa :)
 

Jaws

Medlem
Det är inte Etihad (EY) utan Emirates (EK) som avbeställer om jag har läst artikeln korrekt.

Emirates A350 skulle börja levereras från 2019 enligt kommentarer i andra tråden, så det skall inte påverka leverans av A350 just till SAS.
http://www.businessclass.se/forum/emirates-skywards/14097-emirates-satsar-vidare.html

Doktorn har helt rätt och det ska vara Emirates. Jag är tacksam om Du kan ändra det till rätt i rubriken som jag tydligen inte kan påverka i redigeringen... :eek:

Om Emirates beställde i 2007 så ligger kanske några av planen tidigare - det var min tanke OCH förhoppning :D :cool:
 

011430121

Medlem
Undrar om SAS har finansiella möjlighet att ta emot A350 tidigare än 2018.
Det skall ju in några nya A330 från och med 2015.
 

Jaws

Medlem
Undrar om SAS har finansiella möjlighet att ta emot A350 tidigare än 2018.
Det skall ju in några nya A330 från och med 2015.

Det var nog en av mina första tankar MEN SAS har dessvärre inget val än att satsa ( se bara på Norwegian)

Min avsikt var att;
- kunna ha modernare plan än gamla C-klass, vi kräva äkta lieflat med fungerande underhållningssystem
- kunna utöka med nån eller några nya destinationer, här finns många bra förslag i andra trådar!

--> Men ffa konkurrera med Norwegian med ÄKTA superupplevelse över atlanten och kunna spöa dem i deras egen paradgren löften, löften och återigen löften OCH kunna infria!!!
Norwegian ökar mest, är det tack vare tillförlitligheten på longhaulen... :rolleyes:

Du måste kunna locka både nya och gamla kunder! ( med mördande reklam...)

Dessutom är SAS känd att beställa specialtillverkat plan/installera speciallösning som gör att kostnaden blir för hög. :rolleyes:

:D ;) :p
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Undrar om det inte finns någon ytterligare anledning till avbokningen..? Har inte Emirates varit i konflikt med Tyskland om trafikrättigheter? Kanske är detta ett litet straff för att de inte fått mer slottar?
 
Toppen