Senaste nytt

Tips til gode hoteller og attraksjoner i Vancouver?

Muts

Medlem
Er det noen som har tips til ett bra hotell i Vancouver i august til under 1400 kroner natten? Som ligger sentralt til.

Skal være der i 5 dager, generelt noen tips om hva som bør gjøres og oppleves i Vancouver (uten hyrbil)?
 

chazzie

Medlem
Jag kan absolut rekommendera att boka in en middag på The Observatory Restaurant, Grouse Mountain någon kväll i Vancouver. Utsikten är oslagbar och maten är utsökt men inte våldsamt dyr. Det går att åka färja+buss från Downtown Vancouver till "basen" på Grouse Mountain där man åker kabinbana upp på toppen (för övrigt den kabinbana som användes i ett avsnitt av Arkiv X på 90-talet), den är gratis om man har reservation på restaurangen.

Vancouver Aquarium i Stanley Park är en annan höjdare, de har väldigt mycket olika marina djur och man kan lätt spendera en halvdag eller mer där.

I augusti blir det svårt att se NHL, annars är det nästan en given punkt när man är i en Kanadensisk stad med hockeylag! =} Jag hann tyvärr inte själv ut dit när jag var där, men Victoria Island skall vara en pärla, speciellt på sommaren, det går att åka utan bil men det kanske är bäst med bil, googla lite för inspiration. Jag var själv till Whistler (var där i december 2011) och det var riktigt häftigt, kanonväder bidrog förstås men det är otroligt läckra berg och skidanläggningen är grym.

Spelar du golf finns det en massa banor kring staden och 18 hål på en dag är aldrig fel!

Edit: La till länk för Vancouver Aquarium
 

Muts

Medlem
Her var det mange gode tips allerede, tusen takk!
The Observatory Restaurant må definitivt sjekkes ut, det var ett veldig godt forslag.
Ser at hoteller er veldig dyrt i Vancouver i juli og august, men det er kanskje og forvente når man reiser i høysessong.

NHL får jeg ha til gode til en annen gang, tenker jeg skal få nok og fylle de 5 dagene med uansett :)
 

chazzie

Medlem
Jag hade tur och hittade väldigt billigt ett hotell i Downtown Vancouver, dock var det endast en Ramada, men som "Svenssonhotell" dög det utmärkt och det kändes riktigt bra att bo så centralt. Som alltid så får man betala mer om man vill ha högre klass, dock la jag pengarna på hockeysouvenirer och övrigt istället =}
 

palmen

Moderator
I augusti blir det svårt att se NHL, annars är det nästan en given punkt när man är i en Kanadensisk stad med hockeylag! =} Jag hann tyvärr inte själv ut dit när jag var där, men Victoria Island skall vara en pärla, speciellt på sommaren, det går att åka utan bil men det kanske är bäst med bil, googla lite för inspiration. [/I]

Jag spenderade ca 10 dagar ute på Vancouver Island och bodde i Victoria (vilket jag antar att du syftar på) 7 dagar.
Riktigt trevlig stad som säkert blommar ut ännu mer under sommaren (jag var där i mars). Mycket nära till vatten och om det är säsong för det kan man åka ut för att leka lite med späckhuggare mm :)
De har också en "sjöflygplats" (Victoria Inner Harbour Airport) där du kan flyga till Seattle, Vancouver och andra ställen på Victoria Island. Om jag tolkade min båtguide rätt var det enda sjöflygplatsen med ett kontrolltorn som agerade som en "riktig" flygplats (IATA YWH).
Jag åkte ut med färjan som går från Tsawwassen till Sidney. För att ta sig till och från Färjan så åkte jag oftast Pacific Coach, riktigt sköna bussar som även erbjöd wifi. Färjan över tar ca 95 minuter, total tid ca 4 timmar med buss från Vancouver tills man är i Victoria.

Jag har vänner som bor i Victoria och i Campbell River och målet är självklart att åka över och hälsa på. Och nästa gång jag kommer dit ska jag inte missa att ta en tur med en Twin Otter.
 

Muts

Medlem
Jag spenderade ca 10 dagar ute på Vancouver Island och bodde i Victoria (vilket jag antar att du syftar på) 7 dagar.

Planen var egentlig og bare være i Vancouver sentrum, men det er kanskje verdt turen til Victoria? Så får muligens legge inn en overnatting eller to der!
 

Nemo

Medlem
Victoria är klart värt en dagsutflykt, både för att det är en vacker stad och för valskådningen. Whistler är också värt ett dagsbesök, finns möjlighet till whitewater rafting eller mountainbike och om du har (o)tur får du se svartbjörn.
 
Toppen