Senaste nytt

När öppnar SAS Check-In i Chicago för SK944?

joemume

Medlem
Hello!
Är på väg hem från Chicago imorgon och undrar om nån har koll på öppettiderna på SAS-incheckning på O´Hare?
SK946 går ju 16.25, så kommer man innan dess så antar jag att man kan checka in då. Men stänger de mellan 946:an och 22.05-avgången med SK944? Om ja, när öppnar de i så fall igen under kvällen?

Det är så jordens sällan man faktiskt behöver checka in i Chicago att trots hundratals byten på ORD så har jag aldrig behövt inhämta denna information tidigare och eftersom vi har late-checkoutmöjlighet från Radisson BLU så vore det smidigt att inte behöva vara där redan 16.00...

Tacksam om någon har mer information om öppettiderna!
 

NotRyan

Medlem
CHI GROUND SERVICES

CHECK-IN TERMINAL 5, O'HARE AIRPORT
International dialling code +1-773- Phone number
Business class / Economy Extra
Economy class 60 min before departure
90 min before departure
SAS Self Service Machine Not Available

Opening hours for SK946
1315-1700
Opening hours for SK944
1915-2300


Fast Track Security
Available for EBP, EBG, SAS business and SAS Plus passengers
LOUNGE
SAS Business Lounge
Between Gates M-13 and M-15

Opens MON, WED, FRI, SAT and SUN 0800
Opens TUE and THU 1200
Closes approximately 30 minutes before
the last scheduled SAS departure.
 
Last edited:

mha321

Medlem
SAS self service machine finns inte, som det står, men däremot finns det flygplatsens egna maskiner som kan printa boarding kort åtminstone (kan vara så att det bara går om man inte har incheckat bagage). Jag fick använda det en gång tidigare i år när jag hade lång transfer och inte hade fått ut boarding kort vid förste a incheckning. (loungen var däremot öppen)
 

MrB

Medlem
...Fast Track Security
Available for EBP, EBG, SAS business and SAS Plus passengers
...

Har bara flugit via ORD en gång sedan de byggde om säkerhetskontrollen, men då såg jag inte röken av någon Fast Track efter snubben som kollar pass/boardingkort. Finns det mer än en kontrollpunkt på T5?

Kön i den "vanliga" kontrollen var så pass kort när jag var där att jag inte brydde mig om att leta, men det kan ju vara bra att veta var den finns nästa gång.
 

mha321

Medlem
Har bara flugit via ORD en gång sedan de byggde om säkerhetskontrollen, men då såg jag inte röken av någon Fast Track efter snubben som kollar pass/boardingkort. Finns det mer än en kontrollpunkt på T5?

Kön i den "vanliga" kontrollen var så pass kort när jag var där att jag inte brydde mig om att leta, men det kan ju vara bra att veta var den finns nästa gång.

Det finns en kö till vänster om den vanliga. De går ihop vid pass/bp-kontrollen, efter den är det samma kö, men det är en egen "fålla" dit fram. Men om kön existerar även framför den (vilket är beroende på tid skulle jag tro - jag kom dit rejält för tidigt, och då var det rätt lång tid) så tjänar man en hel del.
 

Najk

Medlem
Har bara flugit via ORD en gång sedan de byggde om säkerhetskontrollen, men då såg jag inte röken av någon Fast Track efter snubben som kollar pass/boardingkort. Finns det mer än en kontrollpunkt på T5?

Kön i den "vanliga" kontrollen var så pass kort när jag var där att jag inte brydde mig om att leta, men det kan ju vara bra att veta var den finns nästa gång.

Det är en rad bredvid den vanliga. Funkar utmärkt, tog 3min genom säkerhetskontrollen för 2v sedan.
Den vanliga kön var riktigt lång och hade säkert tagit minst 30min.
 

Bryant

Medlem
Hello! Är på väg hem från Chicago imorgon och undrar om nån har koll på öppettiderna på SAS-incheckning på O´Hare? SK946 går ju 16.25, så kommer man innan dess så antar jag att man kan checka in då. Men stänger de mellan 946:an och 22.05-avgången med SK944? Om ja, när öppnar de i så fall igen under kvällen? Det är så jordens sällan man faktiskt behöver checka in i Chicago att trots hundratals byten på ORD så har jag aldrig behövt inhämta denna information tidigare och eftersom vi har late-checkoutmöjlighet från Radisson BLU så vore det smidigt att inte behöva vara där redan 16.00... Tacksam om någon har mer information om öppettiderna!

Jasså! Jag är också på Radisson BLU. Har varit har sedan i onsdag. Åker du idag (9)?
 

MrB

Medlem
Ok, tack för infon! Det var så jag uppfattade det på plats med.

Visst sparar man lite tid med separat kö fram till pass/bp-kontrollen, men känns lite som semi-fast-track när man inte har en egen fålla efter den...
 
Toppen