Senaste nytt

Funderingar kring inofficiella BC-träffarna

Sofia

Medlem
Har suttit i båten i helgen och funderat lite. Vågskvalp sätter fart på tankeverksamheten :)

Nu när det är sommartider och det liksom "brinner" lite hos folk att komma ut på landställen, ut med kompisar, båtar och så vidare, är det inte en god idé att flytta sommarens lördagsträffar till en kväll i veckan istället?

Sen undrar jag om det finns något särskilt skäl till att vi alltid ses på Monks? Missförstå mig inte, jag gillar Monks, men det finns ju fler ställen som har goda musslor och massor med goda ölsorter.
Det skulle ju, också i sommarens tecken, vara trevligt att ses på ett ställe med uteservering, så att man kan välja var man vill sitta, om vädret så tillåter.

Bara lite funderingar, som sagt ;)
 
Det skulle ju, också i sommarens tecken, vara trevligt att ses på ett ställe med uteservering, så att man kan välja var man vill sitta, om vädret så tillåter.

Bra förslag!
På senaste träffen var det för bra väder för att sitta inne. Ett ställe med valmöjligheter skulle passa bra under den svenska sommaren. Sen är det förmodligen svårt att hitta ett ställe där vi kan reservera ett dussin platser i solen...
 

agehall

Medlem
Vi har försökt med andra ställen, men det har inte funkat något vidare. På Monks är vi nu rätt kända och det är enkelt för alla att hitta dit.

Jag tycker personligen att det är bra att fortsätta med det schema vi har satt upp. Folk kan redan ha planerat utifrån detta och då ska vi inte börja ändra på saker och ting.
 
Juliträffen är ju faktiskt lämpligt nog redan på en torsdag, så den biten är ju fixad :)

Uteservering är ju faktiskt inte helt fel... förra sommaren var vi ju på Monks Sveavägens övervåning då det vanliga Monks var stängt. Aldrig har väl så många svettats så mycket på en BC-träff som då... så jag är för en alternativ lösning på juli-träffen.
 

fcx

Medlem
Förra året pratade vi ju om en inofficiell grillkväll utanför ordinarie festkalendern. Kanske en tråd att dra upp igen?
 

agehall

Medlem
Näe, Monks övervåning på Sveavägen är ju normalt sett stängd och det finns bra anledningar till detta.

Det jag tycker vi borde göra, är att ha en grillkväll i någon av stockholms parker istället. Det skulle kunna bli riktigt trevligt...
 

Sofia

Medlem
Hade inte BC's gamla kontor nån form av trädgård? Kanske det nya har tillgång till en takterrass med grill? Det vore ju guld värt :)
 

agehall

Medlem
Vet inte om det fanns så mycket till trevlig uteplats vid det gamla kontoret. Jag hade nog hellre sett någon form av gigantisk gräsmatta.
 
Toppen