Senaste nytt

Bra hotell i New York för 6 nätter semester?

Concorde

Founding Member
Kan fixa Intercontinental New York Barclay för 230USD natten på dina datum, King bed Superior. För turistande ligger det bra på Lexington Avenue mitt i smeten nära till allt på Manhattan. Bodde där en vecka i somras och tyckte det var bra. Gammalt hotel men med skön "Grand" känsla.

Annars kan jag rekommendera The Standard i Meat Packing. Kanske en av världens coolaste barer i detta hotell.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Jag har själv bott i W New York som kan varmt rekommendera. Ta ett Wonderful eller Spectacular rum och är nöjd. Själv hade 1531 med fin utsikt över Manhattan - hörnsrum. Nära allt på Lexington Avenue. Tillhör Starwood kedjan.

Nästa gång jag åker till NYC blir det W Lexington (a.k.a W New York). Har bott W Times Square, ballt men sercvicen i baren odyl. lite trög och mycket folk (läs: turister) precis utanför på gatan.

Bott på W i andra städer och de håller generellt hög klass. Alltid kul att bo på ett 'W'....
 

Adamsson

Medlem
Jag brukar bo på Radisson Lexington Avenue när jag är i NYC. Har även bott på Roger Smith (bredvid Radisson Lex.) och på The Roosevelt. På det sistnämnda har dem inte gratis trådlöst internet.
 

agehall

Medlem
Skriver detta från Hamptonn Inn 35th street in NYC. Jag är mycket positivt överraskad av det här hotellet. Det ligger 100m från Macy's, granne med storebror Hilton Garden Inn.

Det är inget lyxhotell, men håller helt OK standard jmf med vanliga hotell i Sverige. Både rummet och badrummet är rent och snyggt. Frukost och internet ingår.
 
Gillar verkligen NYC

Ett bra hotell i lower east är rivington - nära till SoHo och även riktigt bra restauranger i området. Annars gillar jag också W Union square.

Mitt bästa tips är att som de tidigare sagt, boka med fri avbokning. Föredrar sedan travelzoo för att hitta bästa pris ca 4-5 veckor innan resan.
 
Toppen