Senaste nytt

Tips på hotell i södra Spanien?

johisco

Medlem
Efter en vecka i Torrevieja(stavning?) i närheten av Alicante behöver vi ett hotell för 3 nätter. Vi har flyg hem från Alicante men om det skulle visa sig att det finns något fantastiskt trevligt ställe neråt Malagahållet så kan vi tänka oss att ändra och flyga hem från Malaga istället. Så det blir en bra geografisk spridning... ;)

Gärna lite lyxigt, nära havet. Någon som bott på något riktigt bra i de trakterna?

Tack!
 

jumbooze

Medlem
Har hört att Hospes Amerigo i Alicante är OK, ej bott själv...
Eller Melia kanske är något, är du Mas Melia medlem?
 

adhoc76

Medlem
Melia Alicante är bra, särskilt om man bokar på "business-avdelningen". Gör man inte det ligger det vackert, mellan stranden och marinan, men är i övrigt ett genomsnittligt hyggligt hotell. Har bott där själv och som sagt rekommenderar jag att boka på "business-avdelningen". Jag tror de kallar det för "the level". Lycka till!
 

fly4fun

Medlem
Om det är lyx du söker så kan Torrevieja inte erbjuda så mycket. Finns flera riktigt schysta hotell uppe i Benidorm ca 1h bort.

Riktigt schyst: Barceló Asia Gardens Hotel - Thai Spa & Golf on the Costa Blanca, Alicante | Barcelo.com
Väldigt bra: Hotel Meliá Villaitana - Hotel in Costa Blanca
Fräscht i Torrevieja: DÑA MONSE HOTEL SPA****

Personligen vill jag varna för La Zenia som nämndes ovan. Läget är bra men hotellet är slitet och det är mest pensionärer. "Restaurangen" både ser och känns som en skolmatsal, men ersätt eleverna med 95% pensionärer.
 
Last edited:
Toppen