Senaste nytt

[Business class] Beijing-Paris T/R, Turkmenistan Airlines, 13.300 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Första deal med Turkmenistan Airlines.
Biljetten måste bokas som Hahn Air Systems (H1, biljettnummer 169-).

[Business class] Beijing-Paris T/R, Turkmenistan Airlines, 13.300 SEK inkl. skatter

PEK-CDG T/R
Flygbolag: Turkmenistan Airlines (T5, men bokas som H1)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: D
Fare basis: DRT16
Pris: 10.596 CNY + skatter ca 2.000 CNY och uppåt, totalt ca 13.300 SEK inkl. skatter
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: 6 timmar före avgång
Stopover: Nej
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Beijing-(H1)-Ashgabat-(H1)-Paris

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det ser ut som visumet inte krävs om man byter på Ashgabat flygplats och stannar på airside.
TIMATIC skrev:
National Sweden (SE)
Embarkation China (People's Rep.) (CN)
Transit Turkmenistan (TM)
Destination France (FR)


Turkmenistan (TM)

TWOV (Transit Without Visa):
Visa required, except for Holders of confirmed onward tickets for a max. transit time of 24 hours.

Prisexempel:
Screenshot20140519_1.png

Jag har inte kunnat att hitta någon info om deras Business class stolar men däremot mindre uppmuntrande information på nätet.
Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan Airlines Among World's Worst? Survey | EurasiaNet.org
 
Last edited:
6 timer og 20 minutter i en Boeing 737 må siges at være et pænt stykke vej....

Dog ser det ud til at der er 4 rækker med 2-2 konfiguration i C på de nyeste af deres 737'ere.
 

Dr. Miles

Expert
6 timer og 20 minutter i en Boeing 737 må siges at være et pænt stykke vej....

Dog ser det ud til at der er 4 rækker med 2-2 konfiguration i C på de nyeste af deres 737'ere.

Det är lite längre än Stockholm-Las Palmas. Ungefär lika långt som København-Doha.
Däremot anslutningstid i Ashgabat som en timme är som om att be om problemet. Det lär inte bli kul att missa anslutningsflyg och försöka att få ombokning.
 
Toppen