Senaste nytt

USDM Oneworld bokning för familjeresa

Jag tittar på möjligheten att åka hela familjen till Asien & Australien under 2015. Kommer ha 450.000 poäng undanlagda för detta ändamål snart.

Grovt sett planerar jag: ARN-XXX-BKK/SIN-MEL // MEL-BKK // BKK-XXX-ARN

Ett problem blir att hitta tillgänglighet för 3+1 infant, ett större problem blir nog att låsa hela resan genom att biljetterna inte går att ändra efter avresa. Finns trots allt potential att någon förändras när man åker på en lång resa med hela familjen, kanske får man leva med det och lösa ev problem om/när dom dyker upp.

Skulle helst vilja flyga First om möjligt men man kanske får inse att 3 First Class stolar blir omöjligt, då får jag nöja mig med en mixad eller endast Business Class biljett.

Visst släpper Oneworld biljetterna 330 dagar i förväg?

Har ni tankar & idéer kring hur jag ska få ihop detta är det varmt välkommet! Är ny i Oneworld världen :)
 

Dr. Miles

Expert
Du kan fortsätta att boka vissa av Star Alliance flygbolag med US Airwayd Dividend Miles och det verkar som det går att kombinera dessa flygbolag, enligt det inlägget i http://www.businessclass.se/forum/o...ing-bonusresor-haer-2014-a-16.html#post235225

US Airwayd Dividend Miles skrev:
*Partnerships ending in 2014
Air New Zealand: June 29
Avianca: May 31
EVA Air: May 14
Singapore Airlines: July 31

US Airways | Airlines

Utöver de Star Alliance flygbolagen ovan kan man också välja
  • Aegean Airlines
  • Air China
  • Turkish Airlines

Jag har inte kollat platstillgång, men du kan flyga t ex så här med Turkish Airlines & Singapore Airlines* kombo.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag vill också påminna dig om dyra infantbiljetter när man bokar bonusresor med US Airways Dividend Miles.
http://www.businessclass.se/forum/s...med-infant-pa-us-airways-award-bokningar.html
http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/14275-barnrabatt-pa-award-resor.html
 
Skärmavbild 2014-05-16 kl. 15.20.55.jpg

Fantastiskt!
 

Alf

Medlem
Enligt Alf finns det bra tillgänglighet hos Malaysia Airlines, om man inte behöver att flyga just till/från London LHR.

Jag bokade nyss två platser i F från CDG-KUL över nyår som komplement till tidigare bokning på *A. Det stämde med de lediga platser som visades på BA hemsida. Tidigare har USDM inte hittat dessa, men nu gick det bra. Det fanns ju ett tips tidigare på forumet att man skulle påminna agenten om att leta i ett annat system.

Nu gäller det att hitta platser från ARN- CDG, fanns inte att boka på USDM. Får väga detta mot att åka i C på befintlig bokning.
Skatten var ca 900 kr per biljett.
 

Dr. Miles

Expert
ett större problem blir nog att låsa hela resan genom att biljetterna inte går att ändra efter avresa. Finns trots allt potential att någon förändras när man åker på en lång resa med hela familjen, kanske får man leva med det och lösa ev problem om/när dom dyker upp.

Visst släpper Oneworld biljetterna 330 dagar i förväg?
Det är en av de största fördelar med American Airlines AAdvantage före US Airways Dividend Miles.
  • Det går att boka som enkelresa för halva poäng.
  • Det går att ändra bonusresan även efter man har påbörjat resan*.

*Det går dock att ändra endast samma routing med samma flygbolag.
 

Alf

Medlem
Bra tips! Vi gillar Malaysia Airlines - flög med Maria till New York med dom flera gånger.

Om du flyger med MAS så kolla upp om du får ha barn i F. Jag har för mig att jag läst på deras hemsida någonstans att dom inte tillåter barn i F, MAS är lite barnfientliga. På deras 380 har dom en mindre ekonomiklass längst bak på övre däck där man inte får ha barn.
 
Toppen