Senaste nytt

Tips på bra Hilton hotell för långweekend i Tokyo?

agehall

Medlem
Jaha, så försöker man komma fram till var man ska bo under en långweekend i Tokyo. Har läst tråden och även den utmärkta destinationsguiden, men jag känner mig bara mer och mer lost.

Mitt mål med hela resan är att se lite körsbärsblommor men även att bara slappa och titta lite på det galna landet i öster som jag alltid velat besöka.

Som HH Diamond ligger ju Hilton bra till, men det är ju inte direkt billigt med ¥35500/natt. Om jag tolkar allt rätt, så ligger det dock så mitt i smeten man kan komma, om man nu kan prata om det i Tokyo. Har folk några bättre (och gärna billigare) rekommendationer?
 

Dr. Miles

Expert
Det finns många Capsule Hotels i Tokyo som ligger precis mitt i smeten. ;)
Ytan av sängen är i alla fall större än många First class stolar i sängläge och det bullar inte.
Om du tänker som om du fortfarande flyger i First class utan fönster, är detta kanske inte så dålig deal. :D

http://www.businessclass.se/forum/r...-till-asien-igen-med-miles-17.html#post231598

För att titta på Sakura (körsbärsblommor), runt Kejsarpalatsen, Ueno park, Asakusa, Shiba kan vara ett alternativ.
 

doc

Medlem
Jaha, så försöker man komma fram till var man ska bo under en långweekend i Tokyo. Har läst tråden och även den utmärkta destinationsguiden, men jag känner mig bara mer och mer lost.

Mitt mål med hela resan är att se lite körsbärsblommor men även att bara slappa och titta lite på det galna landet i öster som jag alltid velat besöka.

Som HH Diamond ligger ju Hilton bra till, men det är ju inte direkt billigt med ¥35500/natt. Om jag tolkar allt rätt, så ligger det dock så mitt i smeten man kan komma, om man nu kan prata om det i Tokyo. Har folk några bättre (och gärna billigare) rekommendationer?

Kollar du på nästa vår eller när har du tänkt åka för att se körsbärsblommor i Tokyo? De slog väl ut kring 25 mars i år.
 

Johan76

Medlem
Om agehall tar en sväng till nordöstra Hokkaido, finns det fortfarande chans att se körsbärsblommor. Men som du säger, inte i Tokyo.

さくら開花予想2014

Jag hittade fina träd uppe i bergen kring Nagano också förra veckan, men nu har det blivit rejält varmt så vågar inte garantera att de blommar så länge till...

Apropå Hilton i Shinjuku är det både bra läge och ett trevligt Hotell (du kan se Fuji från loungen i solnedgången om du sätter dig rätt). Kolla med corporate rate PR13CB och se om priset blir bättre, alt. mixa HH poäng + pengar (20k poäng + 10k yen (efter skatt)) fann jag helt ok.

Conrad är lite (eller mycket) dyrare, ligger i Ginza och passar nog bäst för shopping eller om du vill vara en tidig morgon på Tsukiji.

Min rekommendation är trotts allt Hilton (eller Hyatt Regency som ligger precis brevid), Shinjuku är en grym plats att gå runt och titta och lätt att ta sig runt i stan från vilket kan vara lämpligt om ni bara har en weekend. Annars är Agoda relativt bra för Tokyo för att hitta andra möjligheter. Missa inte Kabukicho kvällstid, men följ inte med de glada västindierna även om de är trevliga. ;-)
 

Johan76

Medlem
Att tänka på är att det mesta håller hög kvalité i det stora landet i väster, om du bor på ett enklare hotell så är rummen vanligtvis väldigt fräscha. Dock kan de vara MYCKET små och detsamma gäller sängarna vilket kan vara något att ha i åtanke om du är svensk av normallängd.
 

agehall

Medlem
Apropå Hilton i Shinjuku är det både bra läge och ett trevligt Hotell (du kan se Fuji från loungen i solnedgången om du sätter dig rätt). Kolla med corporate rate PR13CB och se om priset blir bättre, alt. mixa HH poäng + pengar (20k poäng + 10k yen (efter skatt)) fann jag helt ok.

Conrad är lite (eller mycket) dyrare, ligger i Ginza och passar nog bäst för shopping eller om du vill vara en tidig morgon på Tsukiji.

Jag har testat alla koder jag känner till och ingen funkar den helgen. Får inte heller fram några points+cash rates, så det ser ut som att det är cash som gäller. :(

Conrad är iofs bara ¥2000 dyrare, så det är ju något att överväga.
 

Johan76

Medlem
Jag har testat alla koder jag känner till och ingen funkar den helgen. Får inte heller fram några points+cash rates, så det ser ut som att det är cash som gäller. :(

Conrad är iofs bara ¥2000 dyrare, så det är ju något att överväga.

Att tänka på är att det kan bli en bra bit över Y2000 dyrare om din sambo börjar shoppa i Ginza...
Men om ni är förbi så misstänker jag att hon skulle uppskatta Laduree på Mitsukoshi (stora varuhuset), de har bakelsesortimentet också och inte bara makaronerna.

Tråkigt att inga koder funkar, misstänkte nästan det. Jag råkade ut för samma sak när jag fick förlänga en natt pga ändrade planer under golden week (det var inte billigt!)
 

Gweilo_2

Medlem
Är det först gången i Tokyo tycker jag att man skall bo nära tåglinjen Yamanote Line. Den går i cirkel och gör att man täcker stora avstånd snabbt - googla på JR Yamanote Line för station och karta
 
Toppen