Senaste nytt

Kul för poäng

Hej (ny här men följt sidan ett tag)

Har ni något tips på vad man skulle kunna göra för kul för sina poäng? Jag hörde en gång om en kille som gjorde en mycket konstig men kul resa i Asien. Han bokade på något sätt en enkelresa i businessclass mellan två städer i Asien men hade 6-7 mellanlandningar på vägen dit. Han hade ibland upp till 12 timmar mellan fighterna så han hann kolla läget i stan. Är det någon av er som jag gjort någon sådant? Har ni några tips? Har ca 150000 poäng.

Ha det bra och flyg väl.

Robban
 

jth

Medlem
Hej (ny här men följt sidan ett tag)

Har ni något tips på vad man skulle kunna göra för kul för sina poäng? Jag hörde en gång om en kille som gjorde en mycket konstig men kul resa i Asien. Han bokade på något sätt en enkelresa i businessclass mellan två städer i Asien men hade 6-7 mellanlandningar på vägen dit. Han hade ibland upp till 12 timmar mellan fighterna så han hann kolla läget i stan. Är det någon av er som jag gjort någon sådant? Har ni några tips? Har ca 150000 poäng.

Ha det bra och flyg väl.

Robban

Att planera sina flighter så man har upp till 23 timmar och 59 minuter mellan anslutningarna är en standardmetod här, ja. Detta på grund av att en sk "stopover" ofta inte är tillåten, men allt under 24 timmar räknas inte som stopover utan som transfer. På så sätt kan man hinna med ett snabbt stopp på varje ställe utan att bryta mot reglerna för bonusbiljetten. Som sagt, det finns många reserapporter som beskriver detta och hur man lyckas få till intressanta routingar med mellanlandningar! Happy reading :)
 

palmen

Moderator
Hej (ny här men följt sidan ett tag)

Har ni något tips på vad man skulle kunna göra för kul för sina poäng? Jag hörde en gång om en kille som gjorde en mycket konstig men kul resa i Asien. Han bokade på något sätt en enkelresa i businessclass mellan två städer i Asien men hade 6-7 mellanlandningar på vägen dit. Han hade ibland upp till 12 timmar mellan fighterna så han hann kolla läget i stan. Är det någon av er som jag gjort någon sådant? Har ni några tips? Har ca 150000 poäng.

Ha det bra och flyg väl.

Robban

Har har du en rapport som är nästan precis det du beskriver, fast mestadels av flighterna i First :)
http://www.businessclass.se/forum/r...-runt-dag-stad-ett-plan-i-first-business.html
 
Exakt, verkar rätt kul. Vet ni var man kan gå in och se hur man lägger upp en resa? Är kvstool något att använda? Eller måste man ringa till någon? Tack för alla svar..
 
Toppen