Senaste nytt

SAS inför bokningsklass P på långdistans

AABack2ARN

Medlem
Och detta till riktigt bra priser.

PSXTRA verkar faretypen heta och minsta frånvaro är 6 nätter

STO-WAS/EWR/ORD SEK6910+skatter och avgifter
STO-SFO SEK8910+skatter och avgifter
STO-BJS SEK8000+skatter och avgifter

Enda kruxet är att det verkar vara ganska ont om tillgänglighet i P.

Som järmförelse kostar B-klass mellan 3000 och 5000 kronor mer på motsvarande sträcka
 

AABack2ARN

Medlem
Inte helt otroligt. Men jag tror också många som vill betala lite extra för bekvämt resande men inte för en business-biljett har klagat på att SAS inte erbjuder PLUS till bra priser och i stället vänder sig dessa till exempelvis BA.

Vet inte exakt skatter och tillägg för dessa sträckor men antar att det borde vara i storleksordningen 3000-4000 kr. Dvs ett totalpris på 10000 SEK (och uppåt).
 

Dr. Miles

Expert
Och detta till riktigt bra priser.

PSXTRA verkar faretypen heta och minsta frånvaro är 6 nätter

STO-WAS/EWR/ORD SEK6910+skatter och avgifter
STO-SFO SEK8910+skatter och avgifter
STO-BJS SEK8000+skatter och avgifter

Enda kruxet är att det verkar vara ganska ont om tillgänglighet i P.

Som järmförelse kostar B-klass mellan 3000 och 5000 kronor mer på motsvarande sträcka

Inte helt otroligt. Men jag tror också många som vill betala lite extra för bekvämt resande men inte för en business-biljett har klagat på att SAS inte erbjuder PLUS till bra priser och i stället vänder sig dessa till exempelvis BA.

Vet inte exakt skatter och tillägg för dessa sträckor men antar att det borde vara i storleksordningen 3000-4000 kr. Dvs ett totalpris på 10000 SEK (och uppåt).

Jag har inte koll på hur mycket British Airways World Traveller Plus brukar kosta till Nordamerika men till Beijing och Shanghai brukar det kosta runt 13.000 SEK inkl. skatter och ca 11.000 SEK inkl. skatter till Hong Kong, förutom vid reor.
 

Alx

Medlem
Kollade SK till EWR från ARN nyss och kostnaden de datum jag kollade (november) blev exakt 10.000:- för P klass!
 

Palazzi

Medlem
Låter verkligen bra - en produkt jag skulle tänka mig betala 10k för. Direktflyg till EWR tar inte så värst lång tid, så Plus känns ibland som en bra kompromiss.... (När man inte vill flyga omvägar).
 

FF#1

Medlem
Förresten, var P klass inte bokningsklass för bonusresor i Economy Extra (dagens SAS Plus) förut?

OT: Ja det var det nog, undrar om det betyder att de "aldrig" mer kommer tillbaka?

Känns som ett smart drag av sas, många gånger kan man ju hitta en billig biz från någon annan till samma pris som en SAS plus.
 

pitch

Medlem
Inte dumt, nej. Det känns som att SAS har drabbats av vanligt folkvett nu för tiden och faktiskt försöker tänka sig in i vad resenärer kan vilja betala för en tjänst.
 

sfalc

Medlem
Verkar som det räcker att man stannar till söndag lunch. Torsdag - Söndag Stockholm - San Francisco ≈ 12700 i februari. Helt ok pris.

MN.MIN STAY
>
TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 6 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE
FIRST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
OR - TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST
COMMENCE NO EARLIER THAN 1201AM ON THE FIRST SUN
AFTER DEPARTURE OF THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR
 
Last edited:
Toppen