Senaste nytt

Mannen som flög med flest flygbolag i världen

Dr. Miles

Expert
Japanen, Charlie Furusho, har nyligen fått Guinness World Record för att han har flugit med 156 olika flygbolag.
Han är en flygfotograf och har varit ca 100 länder samt ca 500 flygplatser hittills.

Yomiuri Shinbun skrev:
千葉県成田市本三里塚の航空写真家チャーリィ古庄(ふるしょう)(本名・古庄隆治)さん(41)が、最も多くの航空会社(156社)に搭乗している人としてギネス世界記録に認定された。仕事柄、世界中を飛び回り、特に目指したわけではないというが、「こんな記録もあるのかと、飛行機に興味をもつ人が増えてくれたらうれしい」と話している。

 航空会社の依頼や雑誌、自らの著書の取材などで、これまで約100か国・地域の約500の空港を訪れた。昨秋、「これって証明できないかな」と思い立ち、調べるうちに搭乗した航空会社数の世界記録を見つけた。保管していた搭乗券などをギネスワールドレコーズジャパンに送って申請したところ、3月に認定書が届いた。
156航空会社に搭乗、ギネス認定された男性 : 新おとな総研 : 読売新聞(YOMIURI ONLINE)

Jacob har flugit med 91 flygbolag hittills enligt signaturen, så han får jobba på lite. ;)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag väntar på att Jacob ska testa Air Koryos ekonomiklass, gärna som benet efter Etihads nya "The Residence" eller liknande..... :D

Jag har intryck av att Air Koryo är ett OK flygbolag servicemässigt efter jag har läst några reserapporter från olika forum/blogg. De har dedikerad Business class stol även på korta flygningar som t ex Pyongyang-Beijing (ca 488 miles, en aning kortare än Stockholm-Hamburg) och de serverar både måltid och dryck gratis även i Economy class.
Jag tror att Ryanair eller diverse LCC är värre än Air Koryo.

Air Koryos Business class stol
8234021649_2da1fbaf48_z.jpg

(Foto: Business Class - Air Koryo by Thomas Peddle on Flickr)

Business class måltid
8340462419_c54b5446b6_z.jpg

(Foto: Air Koryo by Koryo Tours on Flickr)

PS. Det ser ut som de följer samma standard som SAS när det gäller borttagning av plastfolie från Business class måltider. Jag undrar om Air Koryo och SAS facket har något gemensamt...:rolleyes:
 
Toppen