Senaste nytt

Inofficiell BC-resa för höstbastu i Finnairs nya lounge

doc

Medlem
Jag skapar en ny tråd efter diskussion här att prova bastun i Finnairs nya lounge i oktober. Ursprungligen kommer idéen från denna tråd: http://www.businessclass.se/forum/finnair-finnair-plus/16407-naer-oeppnar-nya-finnair-loungen.html

För att resa medvetet och maximera intjäningen av TP föreslås en helgresa enligt nedan:

Fredag 24 oktober
BA 783 ARN - LHR 21:05 - 22:30
Övernattning

Lördag 25 oktober
Njuta av Galleries First T3 LHR
BA793 LHR - HEL 11:35 - 16:30
Kväll i Helsingfors (alternativt heldag på LHR och kvällsflyg BA798 18:40 - 23:30)

Söndag 26 oktober
Bastu i Finnair loungen
BA 799 HEL - LHR 17:15 - 18:20
BA 786 LHR - ARN 20:15 - 23:40

Biljetterna kostar 7000 kr och ger 240 TP.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Utmärkt initiativ, är givetvis på.
För att maximera champagne-intjäningen på GF är det väl bättre att ta senare flyg från LHR?
 

doc

Medlem
Utmärkt initiativ, är givetvis på.
För att maximera champagne-intjäningen på GF är det väl bättre att ta senare flyg från LHR?

Jo, jag tyckte också att det alternativet väger tungt. Är bara osäker på hur bra GF T3 är, då jag aldrig varit där. Därför lämnar jag det öppen. Det var dessutom 120 kr billigare, så mer skumpa för mindre pengar är inte illa.
 

fcx

Medlem
Kan man göra "en Arlanda" och gå till fel terminal? Fast varför går HEL-flygen från T3? Är det något som ingår i flyttkarusellen som är löst till oktober?
 

doc

Medlem
Har inte provat det faktiskt. HEL-flygen går från T3 eftersom man har codeshare med AY och de flygen går från T3, så det är ganska permanent. BA-flighterna till SIN och SYD gick ju också från T3 förut när man hade codeshare med QF, men flyttades efter att QF började samarbeta med EK.
 

johhenrik

Medlem
Jag har varit i Galleries First på T3. Jag har däremot bara sett Galleries First T5 på bilder, men baserat på dem är T3 hästlängder bättre. Jag hade 6hr där mellan typ 10-16 och det var max 5pers i loungen. Den är stooooor för bara 5 pers kan jag tala om. :). Champagnebordet kändes som att det bara var för mig. :).
 

NotRyan

Medlem
Har inte provat det faktiskt. HEL-flygen går från T3 eftersom man har codeshare med AY och de flygen går från T3, så det är ganska permanent. BA-flighterna till SIN och SYD gick ju också från T3 förut när man hade codeshare med QF, men flyttades efter att QF började samarbeta med EK.

Nu blir det OT, men det här är så härligt inkonsekvent då exempelvis BAs USA-flighter går från T5 :)
 
Toppen