Senaste nytt

Betald tillgång till Air France La Première-loungen på CDG

GOTATH

Medlem
Har för mig att en medlem testade detta för några år sedan. Kan det vara @rvartinen (med stor risk för felstavning)?

Hsh är det nog inget jag skulle prova, men kul att möjligheten finns :)
 

Jonas C

Medlem
Vad kostar det att äta på Alain Ducasse i Paris? Kanske är värt priset om man räknar med vin och Champagne.
 

Johan76

Medlem
Bara maten är nog inte riktigt värt, men om du ser på helhetsupplevelsen så ser det mycket bättre ut.

Alain Duscasse champagne ser ut att vara en Lanson NV för runt 600, blir några flaskor om du ska gå plus bara på det... ;-)
 

rvarttinen

Medlem

Det hela var en kul och intressant upplevelse! Jag skulle nog göra om det när det passar ... kul att bli hämtad vid ankommande flyg från Stockholm, körd till loungen, lotsad genom passkontrollern, likaså säk och omhändertagen på plats (de lär även ordna med tax-free shopping åt en om man vill). Ja, maten är mycket bra!
Vid det tillfälle jag fick så betalade jag med poäng. Det var AF som hörde av sig med ett erbjudande till mig som guld-medlem och nyligen bokad på en resa till YUL.

Tack för länken Sinatra ska ta och kolla in ... Funderar på att ta med mig hustrun på detta nästa gång det ges tillfälle. Hon skulle verkligen gilla det!
GOTATH, det är lugnt ... :)
 
Last edited:

Flume

Medlem
Detta ska helt klart testats nästa gång jag passerar CDG.
Gillar att AF satsar på en lyx som blir allt med sällsynt inom europeiska flygbolag nu för tiden.
 

Jacob

Medlem
Jag tyckte själv det var helt fantastiskt. Det som främst imponerade på mig var det personliga engagemanget hos personalen. Alla var verkligen omtänksamma, det fanns en stolthet i vad de gjorde och inget någonstans var ett problem. Jag hade också en underbar personlig assistent som inte kunde tagit bättre hand om mig.

Som koncept är det min bästa förstaklassupplevelse på marken i Europa och jag skulle gläderligen göra det igen.

Det man ska komma ihåg är att Air France är extremt restriktiva kring sin första klass, man får förstås tycka vad man vill om det men det får faktiskt en viss påverkan på produkten när det inte finns så många enkla och billiga genvägar att ta sig dit.
 
Toppen