Senaste nytt

Sommarjobb till en 24årig Ekonomi & IT student

Lollet

Medlem
Hej forumiter!

Nu är ekonomin i botten efter att ha gjort mitt livs första businessclass resa, tappat iphonen i backen och handlat kurslitteratur färdig att fylla ett mindre bibliotek.
Ska jag någonsin få känna att plånboken är lite för tjock i fickan och att veckans jobbigaste val är att bestämma vilken champagne som ska testas näst så måste jag tjäna in lite (kanske mycket) pengar!

Därför sträcker jag mig nu ut till er!
Har du någon jobbig kollega som du vill skicka på semester och istället få in en trevlig semesterersättare?
Känner du dig ensam när du reser i First class och vill ha med en assistent att prata med?
Behöver du en rallychaufför för att åka Stockholm-Göteborg på under 4h efter din whiskyprovningskväll med grabbarna?
Kanske är du i behov av en privatdetektiv som kollar upp dotterns nya pojkvän?
Eller vet du om någon i din närhet skulle kunna ha nytta av en student som har läst ekonomi och IT i 2år på universitetet? (1år kvar)
I'm your guy!

Jag kan tänka mig att jobba allt från 1 dag till många veckor i sommar.
Jag är öppen för jobbförslag!

Lite om mig:
Jag bor i norrort i Stockholm och läser som sagt kandidatprogram i ekonomi & IT.
Jag har hittills läst data- och systemvetenskap 1 och 2 (60hp), samt 52.5hp i företagsekonomi
och alla tentor är klarade på första försöket.
Jag har hängt på det här forumet varje dag sen jag upptäckte det då jag älskar allt som har med resor och lyx att göra. Jag har haft körkort i 6år och är helt prickfri.

Varför söker jag inte jobb på andra ställen?
Jag har gjort det, men utan kontakter är det inte helt lätt att få jobb utan examen.
Jag tänkte att här borde det kunna finnas många chefer och egenföretagare som eventuellt skulle kunna behöva en sommarvikarie.
Det är värt ett försök i alla fall!

Vill du veta mer om mig eller har några frågor?
Skriv här eller skicka ett pm :)

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Jag hoppas att inlägget är ok med forumreglerna, annars får någon ta bort det eller säga till mig.

Med vänliga hälsningar,
Lollet
 

Stefan62

Medlem
Jag är nog inte till mycket hjälp här, men någon borde verkligen nappa på en person med sådan framåtanda!

Det ordnar sig nog - lycka till!
 

Lollet

Medlem
Tack Stefan! :)
EkstromChris: Jag har bara läst 7.5hp programmering (Java), så det är ganska begränsad erfarenhet.
 

Lollet

Medlem
Kan fylla på här med kurserna jag har läst:
IT For Personal Work, IT in Organisations , Object-Oriented Programming, Object-Oriented Analysis and Design.
Finance I, Finance II, Organizing I, Marketing I, Marketing II, Accounting I, Managerial Accounting II.
Database Methodology, Enterprise Systems and Service Oriented Architecture, Requirements Engineering of IT-systems, Global Information Systems.
Alla kurser är 7.5hp/st
 

Senator

Moderator
Detta är ändå väldigt off topic. Lägg en annons på monster istället.

I principen håller jag med, men som företagsledare är jag alltid nyfiken på unga, drivna människor som väljer okonventionella vägar för att hitta ett jobb. Lollet har fattat att det finns ett stort antal företagsledare härinne och det är ingen skada att ibland det dyker upp denna typ av inlägg.

Bland det roligaste och bästa jag har läst är killen som skulle sälja sin Subaru mot ett jobb:
Bilen fick Nils, 28 karriär att ta fart | Nyheter | Aftonbladet

Tyvärr är själva annonsen borta men den finns här som en "Best of":
Subaru Justy J10 Trendy -85 - Best of blocket

Hela denna tråden är OT och jag är delaktig med flit i detta. Men den största styrkan med BC.se (i mina ögon) är människorna härinne och låt oss komma ihåg att bak varje profil är en vanlig kille eller tjej som ibland behöver vardaglig hjälp.

Självklart skall vi inte låta detta bli en stor marknadsplats för allt, men låt oss hylla kreativitet istället. Och Lollet, jag håller på att kolla upp vilka behov som finns men kan inte lova något.
 

Lollet

Medlem
Gör ett sista utrop till världen nu och passar på att säga att CV och telefonnummer skickas självklart till den som är intresserad.
 
Toppen