Senaste nytt

Bloggare startar Kickstarter kampanj för att flyga Etihad The Residence

Jonas C

Medlem
Bloggaren Ben Schlappig, känd som killen bakom bloggen One Mile At a Time har som mål att flyga varje First Class produkt på Airbus A380 som finns att flyga. Naturligtvis står Etihad Residences högt upp på listan men då de inte tillåter mileage redemptions, så är cash det enda alternativet. Då han ej har möjlighet att betala $20 000 för biljetten ur egen ficka, så föreslog en bloggläsare att han skulle dra igång en Kickstarter kampanj. En idé som han märkligt nog följde upp.

https://www.kickstarter.com/projects/1486582757/one-mile-at-a-time-the-etihad-residences


Kampanjen har redan dragit in $3000 på bara ett par timmar.
 
Det må også være noget af det eneste der giver bedre værdi end bonusrejser - at få andre til at betale...

Kan se han er nået til over 6.500$ nu. Imponerende!
 

agehall

Medlem
Jag tycker det är mycket bättre att alla sponsrar mig istället! Det går bra att skicka pengarna direkt i kuvert eller via paypal. ;)
 

agehall

Medlem
Starta en kampanj då... :)

Det gjorde jag ju just! Vem behöver kickstarter när det finns BC? ;)

Jag utlovar en reserapport i stil med den från min resa till Buenos Aires förra året. För att skapa mervärde för de som donerar kommer jag att låta topp-10% av alla enskilda donatorer få tillgång till varje del före alla andra. Det kommer även att förekomma extramaterial som bara finns tillgängligt för donatorer.
 

Jakob K

Medlem
Det gjorde jag ju just! Vem behöver kickstarter när det finns BC? ;)

Jag utlovar en reserapport i stil med den från min resa till Buenos Aires förra året. För att skapa mervärde för de som donerar kommer jag att låta topp-10% av alla enskilda donatorer få tillgång till varje del före alla andra. Det kommer även att förekomma extramaterial som bara finns tillgängligt för donatorer.

Hmm, extra material för donatorer säger du, vad får vi som är senatorer?
 

Jacob

Medlem
Alltså, jag vet inte. För mig som faktiskt testat The Residence, .visst soffan är skön, likaså sängen. De två butlers jag pratade med (som kommer jobba där sen) var båda väldigt sympatiska. Men, kan inte komma ifrån att det känns lite tråkigt att vara så instängd.

Jag kan väl förstå att det finns underlag för detta. Superstjärnor, kungligheter, globala chefer och vad det nu kan vara som bara vill ha lugn och ro. Men undrar om jag själv inte skulle känna mig lite obekväm med det hela.
 

Jonas C

Medlem
Det är visserligen ett kul initiativ men samtidigt känns det som att han missbrukar Kickstarter, i synnerhet när han har råd att betala First biljetter ur egen ficka (Qatar A380 i First bokade han med cash). Sidan är ju till för att samla ihop pengar till de som vill göra något vettigt, t.ex starta företag. Inte bränna allt på en dyr flygbiljett…
 
Toppen