Senaste nytt

Bra hotell nära San Fransisco Flygplats?

Jag kommer att åka till San Fransisco i juni. Jag kommer fram ca 19.00 och ska vidare till Los Angeles med ett flyg kl. 9 morgonen därpå.

Någon som kan tipsa om ett bra hotell nära flygplatsen?
Har aldrig åkt inrikes i USA. Hur lång tid behöver man på sig på flygplatsen? Åker ekonomi men har bokat till Priority check-in med United.
 

Mr.T

Medlem
Det finns ett bra Hyatt som ligger ungefär 5-10 minuter ifrån flygplatsen, finns en shuttle som är grattis som går till flygplatsen.
 

rvarttinen

Medlem
Det finns ett bra Hyatt som ligger ungefär 5-10 minuter ifrån flygplatsen, finns en shuttle som är grattis som går till flygplatsen.

Det ligger flera hotell längs samma "gata", Hyatt är rätt stort och luftigt. Det finns även ett Mariott i närheten. Bor du på några av dessa så stannar det en liten gratisbuss som tar dig till Burlingame centrum (affärer, restauranger, etc).

Början av "gatan" (Bayshore Highway) ligger i San Mateo, där finns det Westin San Francisco Airport och Aloft San Francisco Airport för de som har SPG-kort. En gratis "shuttle" hämtar och lämnar vid flygplatsen. En kort prommenad över till Marriot så kan du ta bussen till Burligame om du bor på någon av dessa ...
 
Last edited:

nilsson

Medlem
Westin där håller inte samma standard som andra Westin jag varit på. Aloft har jag aldrig provat någonstans, men det ser intressant ut.
 

rvarttinen

Medlem
Westin där håller inte samma standard som andra Westin jag varit på. Aloft har jag aldrig provat någonstans, men det ser intressant ut.

Nej, det medges .. bodde där nu i mars och kunde konstatera att de håller på att bygga om delar av hotellet. Fräschören är väl inte det som kan uppfattas som Westin standard. Om jag inte missförstått helt så är väl Aloft W:s billighets-brand? Så man kan hoppas att lite av W har "rubbed off" ... Har inte bott på något ännu. Men, hoppeligen kan det bli om inte i en alltför avlägsen framtid - kanske nästa gång jag behöver bo nära SFO.
 
Toppen