Senaste nytt

Lufthansa eller Swiss till Kina i business class?

Thomasn

Medlem
Hej!

Tänkte höra vad ni skulle rekommendera? I januari ska jag åka till Xian i C-klass och dit kan man åka antingen via Peking eller Shanghai, och då det jag lärt mig på detta forum är att det inte alltid det kortaste resan som är den bästa? Så ska jag åka med LX, ARN-ZRH-PVG-XIY alternativt LH, ARN-FRA-PEK-XIY. Har åkt LH tidigare, bra men lika spännande som en Volvo. Vad säger ni?
 

Senator

Moderator
Hej!

Tänkte höra vad ni skulle rekommendera? I januari ska jag åka till Xian i C-klass och dit kan man åka antingen via Peking eller Shanghai, och då det jag lärt mig på detta forum är att det inte alltid det kortaste resna som är den bästa? Så ska jag åka med LX, ARN-ZRH-PVG-XIY alternativt LH, ARN-FRA-PEK-XIY. Har åkt LH tidigare, bra men lika spännande som en Volvo. Vad säger ni?

LX till PVG vilken dag i veckan, samt 2 gånger på helgen :) Annars börjar man med PEK i februari. Om du är flygentusiast kan en A380 till PEK vara ett alternativ..
 

Dr. Miles

Expert
Själva flygupplevelse håller jag med Senator.
SWISS Business class är mycket bättre än Lufthansas. Jag vet dock ej om de använder flygplanet med nya Business class till Shanghai.

Däremot flygplatsen Shanghai Pudong(PVG) är inte min favorit. Dessutom det finns bara en Air China flight om dagen mellan Shanghai Pudong och Xi'an. Medans 8 turer per dag mellan Beijing Capital(PEK) och Xi'an.
Om du vill samla Star Alliance poäng/miles, så är det kanske värt att tänka på.
 

EricT

Medlem
Välj SWISS. Lufthansas business produkt är sämre rakt igenom!

För bäst total inkl alles runt (miles, stol, upplevelse, mat, mm) så väljer du BA.
 

Ola

Ny medlem
Varför inte prova Turkish Airlines via IST ? Åkte med TK i C till PVG nyss och tyckte att det var ett par "snäpp" bättre än motsvarande produkt med LH.
 

Dr. Miles

Expert
Om alla får säga sitt, så säger jag också. ;)
Flyg med Aeroflot! Du kommer inte bli besviken. (Det är inget skämt eller ironi.)

Välj avgångar som utförs av Airbus A330 plan.
 

Jonas C

Medlem
Själva flygupplevelse håller jag med Senator.
SWISS Business class är mycket bättre än Lufthansas. Jag vet dock ej om de använder flygplanet med nya Business class till Shanghai.

Jodå, sedan Augusti 2011 är alla A340-300 utrustade med den nya Business produkten. Enda dumma tycker jag är att de har återanvänt TV-skärmarna från gamla stolarna. Men de vill ju inte göra samma tabbe som LH där TV skärmarna i "nya" C är större än gamla F.

Också en intressant grej med A340 är att de maskiner som LX fick levererade nya från fabrik, av någon anledning har den nya designen på overhead bins och interior linings installerad enbart framför dörr 2, dvs i F och mini kabinen för C. Medan resten av planet har gamla interiören. Förstår helt enkelt inte logiken i detta, hem hoppas ändå starkt på att jag får flyga i en ny maskin!
 
Toppen