Senaste nytt

Möjligt att boka bonusresa, blandade klasser?

FF#1

Medlem
Försökte precis boka en Eurobonusresa från Luleå till Göteborg, det verkar inte gå att boka plus ena vägen och go andra, är 100% säker att det brukar gå att blanda.

får upp detta:

Vi kunde inte prissätta dina valda flighter och/eller kabinklasser. Vänligen gå tillbaka, gör ny sökning, välj annan kabinklass och/eller andra flighter. (5685 - 2201)

Har det ändrat nått i reglerna eller är det bara SK-IT som vanligt?
 

FF#1

Medlem
Eller har jag drömt att det brukar gå, måste gå och gräva fram en gammal bokningsbekräftelse?
 

mry

Medlem
Det gick att boka så förut sa de till mig när jag pratade med dem och bokade. Har dock inte gjort det så kan inte hitta någon sådan resa.
 

FF#1

Medlem
Nu har jag kollat och felsökt lite mer och ringt SAS.
Det ska gå att mixa klasser, dock så hittar de inga biljetter oavsett vilken dag jag tittar på med de avgångar som gräver mixade klasser, ( Go slut på ena vägen).

Om man bokar via hemsidan så verkar det gå bra att mixa klasser på nonstop resor, typ LLA-ARN men inte på resor med ett stop, LLA-ARN-MMX eller LLA-ARN-GOT, oavsett dag eller platstillgång om man kollar ej mixad eller separata flygningar.
För försöka ringa in i morgon och prata med nån på IT support eller en annan agent.
Känns surt att slänga bort 5000p på en plusresa som man inte behöver till Göteborg när Go duger ena vägen eller att slänga bort några poäng och kronor på att boka den i 2 delar...

Jag tror att jag blir galen... suck!
 

FF#1

Medlem
Lite återkoppling.

Ringde in i dag och fick prata med en vettig agent. Hon kunde utan vidare boka min resa med blandade klasser.
Enligt hon så pågår det en febril aktivitet bakom kulisserna på hemsidan så det var inte konstigt att det inte funkade... är berred att tro henne! :)
 
Lite återkoppling.

Ringde in i dag och fick prata med en vettig agent. Hon kunde utan vidare boka min resa med blandade klasser.
Enligt hon så pågår det en febril aktivitet bakom kulisserna på hemsidan så det var inte konstigt att det inte funkade... är berred att tro henne! :)

Bland annat en ny hemsida ryktas att lanseras inom snart framtid... SAS Scandinavian Airlines Austria - [url]www.flysas.at - SAS[/url]
 

FF#1

Medlem
Nu vart det så att resan måste bokas om ( boka ny och boka av gamla...) trots ny hemsida så funkar det inte att boka blandade klasser så det blir att ringa igen. blä! :(
 
Toppen