Senaste nytt

Har Thai Airways slutat flyga First class till Paris?

SvartMjolk

Medlem
Jag försökte precis boka en awardresa First class från Europa till Asien. På ditresan har jag via ANAs hemsida hittat en ledig plats med ANA och på hemresan hittade jag från Bangkok med Thai Airways.

När jag ringer SAS för att boka denna resa så hittar de en ledig plats på ANA-flighten men säger att Thai Airways aldrig erbjuder First på sträckan Bangkok - Paris. Jag ifrågasätter det såklart, men de står på sig. Nu efteråt när jag kollar på Thais hemsida så står det fortfarande A380 på den streckan, med First class.

Någon som vet något mer om det här? Är det SAS som har fel eller är det Thai som inte uppdaterat sin information?

(Jag vet inte om jag skulle lägga denna frågan i den här forumdelen eller i EuroBonus-tråden, rätta mig gärna om det blev fel nu.)
 

kristerj

Medlem
Jag skulle tro att SAS har fel här, när jag tittar i KVS så står det Airbus 380 och det finns tillgängliga platser i First (att köpa). Thai kanske inte släpper bonusplatser i First till SAS på denna sträcka eller så vill SAS inte boka. Ring igen!
 

AABack2ARN

Medlem
Ser samma sak som kristerj när jag kollar i ExpertFlyer. Kan det vara så att Thai inte vill släppa platser i First ombord på deras A380-maskiner? (Ungefär så som Singapore inte gör/gjorde det)

Finns det platser via ZRH (också A380) så säger detta dock mot mitt antagande.
 

cph_flyer

Medlem
Jeg ved selvfølgelig ikke om Thai har ændret praksis siden, men i begyndelsen af marts bookede jeg en First award på netop denne strækning, Bookningen blev foretaget gennem Dividend Miles med afrejse i august.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag skulle tro att SAS har fel här, när jag tittar i KVS så står det Airbus 380 och det finns tillgängliga platser i First (att köpa). Thai kanske inte släpper bonusplatser i First till SAS på denna sträcka eller så vill SAS inte boka. Ring igen!

Ser samma sak som kristerj när jag kollar i ExpertFlyer. Kan det vara så att Thai inte vill släppa platser i First ombord på deras A380-maskiner? (Ungefär så som Singapore inte gör/gjorde det)

Finns det platser via ZRH (också A380) så säger detta dock mot mitt antagande.

Jag har flög bkk-cdg med a380 i fjol

Jeg ved selvfølgelig ikke om Thai har ændret praksis siden, men i begyndelsen af marts bookede jeg en First award på netop denne strækning, Bookningen blev foretaget gennem Dividend Miles med afrejse i august.

Jag ska kolla om jag hittar lediga platser via ZRH på ANA också, sen ringer jag tillbaka till SAS. Edit: Hittar inte A380 till ZRH via ANA.

Vet, precis som några av er skriver, att det gått bra innan.
 
Last edited:
Toppen