Senaste nytt

Boeing 787, är den lika avslappnande som den marknadsförs?

Efter nu ha flygit 787:an förvånansvärt många gånger med tanke på hur få det är som rullar så måste jag ställa frågan till folk som varit ombord på den: Är den lika avsalppnanden/bra som boeing marknadsför den som?.

Personligen märker jag ingen större skillnad. Dock är det något tjutande ljud längstfram i A kabinen som känns lagom irriterande.
Och det där med dimmande fönster är sådär bra om det är en dagflygning och solen lyser rakt in...det lyser igenom.

De 787 jag varit på än så länge är: QR,DY(Hell froze over), UA, BI,QF, LO, ET, BA, NH, AI.
 

nilsson

Medlem
Jag flög 787 till Indien i Januari. Det var bra, tyst och jag kände mig utvilad. Toalettdörrarna är väldigt plastiga och kommer nog designas om ganska snart. (Det blir inte så mycket kvar om man tar bort allt som inte har med själva planet att göra från reserapporten)
 

agehall

Medlem
Jag tycker nog det är mycket marknadsföring över vad 787:an ska leverera. Nog för det är trevligt med ett modernt plan, men jag föredrar faktiskt 747 framför 787.
 

Jonas C

Medlem
Sitter man i Economy är 787 inte trevlig alls. Upplevde den som väldigt bullrig då all AC drevs av separata kompressorer. (tänk ljudet av en elvisp) Luftfuktigheten märktes av lite grann men på det stora hela är den inte mycket märkvärdigare än en A330/A340 som i min mening är ett bekvämare flygplan.
 

johhenrik

Medlem
Jag tycker nog det är mycket marknadsföring över vad 787:an ska leverera. Nog för det är trevligt med ett modernt plan, men jag föredrar faktiskt 747 framför 787.

Längst fram i nosen på en 747 är inte dumt inte. :) Tystare än så har jag inte varit med o på något flygplan.
 
Toppen