Senaste nytt

Stockholm-Faro/Lissabon (Open Jaw)?

Henry

Medlem
En liten utmaning, har själv letat som en tok men inte hittat något vettigare än alternativen nedan.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Faro (huvuddestination), Lissabon (ett par nätter på dit- eller hemresan, open jaw ok då jag kan åka tåg mellan städerna)
  3. När vill/behöver du resa ut? 2014-08-16, kan tänka mig 2014-08-17
  4. När vill/behöver du komma hem? 2014-08-23, kan tänka mig 2014-08-24
  5. Hur länge vill du vara borta? Helst sju nätter, men allt inom ramen för datumena ovan är ok
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna (1 är under 26)
    • Economy
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance, men eftersom det just nu lutar åt Norwegian så kan jag tänka mig allt över det
  8. Vad är din budget? (per person) 3000 kr, men gärna runt 2500
  9. Vad är det viktigaste för dig? Restid och möjligheten att spendera ett par dagar i Lissabon. Hålla budget
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag vill spendera ett par dagar i Lissabon i början/slutet, vill inte behöva åka fram och tillbaka mellan Faro och Lissabon. Möjligt att åka tåg mellan städerna (behöver inte hjälp med den biten) så open jaw är ok.

Reser med en person som inte uppskattar själva resandet lika mycket som jag, så genvägar via USA och dylikt är tyvärr inget alternativ. Har lyckats prissätta följande alternativ för 2700 kr (2555 på Matrix);
Screen Shot 2014-04-15 at 19.56.13 .png
Dock är man framme ruggigt sent i Faro och lämnar Lissabon tidigt. Inte helt optimalt.

I stället verkar det "vettigaste" alternativet vara följande med Norwegian(!);
Screen Shot 2014-04-15 at 21.20.30 .png

TAP verkar inte helt oväntat prisätta enkelbiljetter helt galet. Swiss har bra priser på biljetterna, men alla kräver övernattning i Schweiz, vilket inte är aktuellt.

Bra förslag som leder till bokning belönas med en flaska Pommery!

Edit: hur får jag bort bilden nedan som visar Stockholm-Faro-Stockholm?
 

Attachments

  • Screen Shot 2014-04-15 at 20.58.17 .png
    Screen Shot 2014-04-15 at 20.58.17 .png
    35,6 KB · Visningar: 321

DrKlas

Medlem
Om du kan tänka dig att åka hem den 22:e kan du flyga direkt mellan Lissabon och Arlanda med TAP för 975 kr. Kombinera det med enkelbiljett med Norwegian den 16:e för 749 kr. Totalt 1724 kr/person.
 

Henry

Medlem
Om du kan tänka dig att åka hem den 22:e kan du flyga direkt mellan Lissabon och Arlanda med TAP för 975 kr. Kombinera det med enkelbiljett med Norwegian den 16:e för 749 kr. Totalt 1724 kr/person.

Tack för svar. Jo, får det priset även den 26, men vill helst inte korta ner resan och den 26 blir lite för långt.
 
Toppen