Senaste nytt

US Airways Dividend Miles intjäningsfrågor tråd (oneworld)

Dr. Miles

Expert
Här kan vi diskutera om intjäning miles till US Airways Dividend Miles efter inträde till oneworld.


US Airways | Airlines

Partner flygbolag inom oneworld
Partner flygbolag utanför oneworld
airberlin
American Airlines
British Airways
Cathay Pacific
Finnair
Iberia
Japan Airlines
LAN/TAM
Malaysia Airlines
Qantas
Qatar Airways
Royal Jordanian
S7 Airlines
Aegean Airlines
Air China
Air New Zealand*
Avianca*
EVA Air*
Hawaiian Airlines
Jet Airways
Shenzhen Airlines
Singapore Airlines*
South African Airways
TAP Portugal
Turkish Airlines

*Partnerships ending in 2014
  • Air New Zealand: June 29
  • Avianca: May 31
  • EVA Air: May 14
  • Singapore Airlines: July 31

Efter snabb titt genom oneworld partner, ser det ut som nästan likadan intjäning som hos American Airlines AAdvantage.
T ex alla (betald biljett) bokningsklasser i Economy class på Finnair ger 100% miles.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Jag håller på och ska boka en resa med Finnair, och eftersom jag inte samlar OW-miles någon annanstans så kändes det rimligt att lägga dem på USDM. Bokningsdialogen hos Finnair verkar dock inte ha uppdaterats sedan US bytte allians, så USDM finns inte med bland alternativen på FF-program som man kan välja bland. Måste man lämna detta tomt och satsa på att retroregga poängen efter att man rest, eller finns det något annat sätt att få in sitt USDM-nummer i bokningen?
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller på och ska boka en resa med Finnair, och eftersom jag inte samlar OW-miles någon annanstans så kändes det rimligt att lägga dem på USDM. Bokningsdialogen hos Finnair verkar dock inte ha uppdaterats sedan US bytte allians, så USDM finns inte med bland alternativen på FF-program som man kan välja bland. Måste man lämna detta tomt och satsa på att retroregga poängen efter att man rest, eller finns det något annat sätt att få in sitt USDM-nummer i bokningen?

Jag känner inte någon oneworld flygbolags webbsida som man kan ändra/lägga till information till ett befintligt Amadeusbokningsnummer.

British Airways, Cathay Pacific, LAN och Qantas använder Amadeus utöver Finnair inom oneworld.
(kanske Iberia också men jag har inte bokat hos dem)

Du kan prova att ringa till Finnairs kundtjänst och be dem att lägga till ditt USDM nummer manuellt.
 

doc

Medlem
Jag känner inte någon oneworld flygbolags webbsida som man kan ändra/lägga till information till ett befintligt Amadeusbokningsnummer.

Det går att göra på BA:s hemsida via Manage My Booking. Där kan manlägga till numret på befintlig bokning även från andra OW-bolag.
 

jumbooze

Medlem
Toppen