Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Friskytten

Medlem
....men att kämpa sig upp från Gold till Diamond... Varför? Vad är det jag missar? :)
Kämpa och kämpa... tycker du att det är jobbigt ska du nog låta bli. ;) Det du missar är kanske det några av oss resonerade om tidigare i tråden?

Den som har lite oregelbunden intjäning (t ex planerade uppehåll i tjänsteresandet) och som i nuläget ligger nära EBD kan med en eller ett par MR försäkra sig om EBD/EBG i 2-3 år (beroende intjäningsperiod). Och varför är det viktigt för vissa? Tja, t ex +25% EBG/EBD-bonus underlättar för att komma upp i tillräckliga baspoäng när man ska återhämta sig efter en eventuell "rese-svacka". Dessutom ger mer poäng till eventuella bonusresor.

Och sedan är det naturligtvis nyhetens behag och den självklara strävan efter top tier! Din fråga blir lite udda på detta forum... vem vill inte ha EBD? ;)
 

SFC

Medlem
Svar på fråga om när jag kan förvänta mig EBD (brytpunkt 31/3):

"...bör det vara klart inom de närmaste veckorna"
 

NotRyan

Medlem
Svar på fråga om när jag kan förvänta mig EBD (brytpunkt 31/3):

"...bör det vara klart inom de närmaste veckorna"

Alltså har den du frågade ingen aning, men vederbörande tror att det borde vara klart inom de närmaste veckorna. Nä ring du en spåkärring istället, du får lika bra svar där... :D
 
Last edited:

rob74

Medlem
Av ren nyfikenhet, hur fick du tag i den? :) De adresserna verkar ju vara allmänt hemliga - har aldrig sett den för guld i någon officiell dokumentation heller... (Kommer inte ihåg hur jag fick tag i den, men det måste varit i kontakt med kundtjänst av någon annan anledning)

Har för mig att den fanns länkad till i ett av e-mailutskicken jag fått.

Föreslår att kommunikation kring dessa typer av adresser sköts som PM så att sas inte stänger ner funktionen pga att den missbrukas.
Det är en rätt värdefull funktion och jag har alltid fått snabbt svar när jag kontaktat dem den vägen.

Håller med! De senaste gångerna jag mailat har jag fått svar på någon timme.
 

mha321

Medlem
Fick just ett diamant utskick, vet inte om andra möjligen sett det förut, men det var nytt för mig.

Där framgår att "tillgång på bonusresor" - förmånen verkar innebära 30% rabatt på ordinarie resor för poäng. Som man fortfarande tjänar poäng på resan på precis som vanligt sådana. (gold 20% på resor inom Europa). Webbsidan är uppdaterad nu också.

Inte lika bra pris som för vanliga bonusresor förstås, men ändå en hyfsat bra förmån tycker jag! (även om det uppenbart inte går att kombinera med Amex 2-4-1, men det visste vi ju att det inte skulle gå).


Däremot stod också att Amex inte skickat ut nya cobranded kort förrän i september. Och vi klagar på att SAS är långsamma...
 

taxvalp

Medlem
Fick också Diamondutskicket, dock på engelska. Det omtalas också att en "concierge-service" ska starta inom kort, spännande.

Länken till nya prislistan för awards är här. http://http://j17351-bonusresa.azurewebsites.net/images/pricelist.pdf

Intressant att det går att boka poänggivande bonusresa i Plus på longhaul med god tillgänglighet. 160 000 poäng till USA, 30 procent för Diamond rabatt och full poängintjäning ger i runda slängar en nettokostnad på drygt 90000 poäng. Bra värde, tycker jag.
 
Toppen