Senaste nytt

Nytt servicekoncept i Lufthansa business class och förbeställning av mat med Swiss

Redaktionen

Medlem
Redaktionen tipsar:

Det är mycket som händer i Lufthansagruppen just nu. Nya premium economy-stolen har precis introducerats, Germanwings tar över regionallinjer och nu satsar Lufthansa på att bli Europas första femstjärniga flygbolag. Vi fick möjlighet att träffa tre intressanta personer från Lufthansa: Nordenchefen Ulrich Link, Sverigechefen Håkan Bäverstrand, PR-Director Martin Riecken samt Swiss Nordenchef Urs Limacher för […]

Läs hela artikeln och kommentera på vår förstasida
 

tågnörd

Medlem
Innebär ny IFE en uppdaterad mjukvara? Eller är det t.o.m. ny hårdvara (skärm)? Här tänker jag mest på economy. Sist jag flög A340-600 så kändes IFEn sådär.
 

NiNE

Medlem
Stort tack för intressant artikel. Jag flyger LH 747-8 i mitten av juni och hoppas verkligen att förändringarna har slagit igenom då. Om jag får äta vad jag vill när jag vill under flygningen så kommer det inte bli mycket sömn, trots nattflygning... Reserapport kommer naturligtvis!
 

Jacob

Medlem
Innebär ny IFE en uppdaterad mjukvara? Eller är det t.o.m. ny hårdvara (skärm)? Här tänker jag mest på economy. Sist jag flög A340-600 så kändes IFEn sådär.
Dubbelt så stort utbud som tidigare, möjligtvis även ny mjukvara/nya menyer. Skärm etc är ingen skillnad.
 

Palazzi

Medlem
Fantastiskt bra artikel! Är mycket nöjd med mitt byte till LH-gruppen redan, men detta lovar för mer.

Ser inte ut som om Germanwings verkar inkräkta på mitt resemönster, och resorna via München levererar efter förväntningarna. På något sätt gillar jag konceptet med de där färdigpackade lådorna i ekonomiklass..

Mest positiv är jag kanske ändå inför att SWISS kommer erbjuda förbeställningar av mat - Tycker att konceptet var väldigt lyckat på Austrian. Undrar om detta kommer gälla även på lågprislinjerna till/från Geneve (?) Grundpriser på 500kr t/r skulle möjliggöra ganska billiga business class-upplevelser (på eko-biljett).

En ytterligare förhoppning är att man utökar trafiken på Geneve, men det är kanske att hoppas på för mycket. Till skillnad från andra lågkostnadskoncept verkar swiss tillåta anslutningsflyg, vilket öppnar upp en del möjligheter.
 
A

Aurora

Guest
Innebär ny IFE en uppdaterad mjukvara? Eller är det t.o.m. ny hårdvara (skärm)? Här tänker jag mest på economy. Sist jag flög A340-600 så kändes IFEn sådär.

Iflg denne rapporten er det vel både ny soft and hardware på gang hos Lufthansa på economy :)
LH's A333 'Siegen' Fliegen: BRU-FRA-AUH — Trip Reports Forum | Airliners.net

Jeg fløy en A340 ut fra MUC i forrige uke, economy IFE'en var rimelig utdatert, ikke av den fine nye varianten sett i TR'en fra airliners. Så det er vel under utbedring?
 

Fedup

Medlem
Kul! Lufthansa är mycket medvetna om sin konkurrens och arbetar på att förbättra sin produkt. Den nya IFEn är awesome! :*D
 

jumbooze

Medlem
Kul! Lufthansa är mycket medvetna om sin konkurrens och arbetar på att förbättra sin produkt. Den nya IFEn är awesome! :*D
Låter ju lovande, du brukar väl om jag minns rätt flyga längre fram i kabinen, vad upplever du som lyftet om "skärmen" är den samma, är det bättre upplösning eller bättre utbud eller något annat som du klassar som awesome?
 
Toppen