Senaste nytt

SAS och Aegean Airlines utökar codesharesamarbete

Jacob

Medlem
SAS och Aegean utökar gradvis sitt codesharesamarbete under sommaren med ett flertal destinationer i Skandinavien

Ett antal SAS-linjer får nu A3-prefix:
Köpenhamn-Bergen
Köpenhamn-Göteborg
Köpenhamn-Helsingfors
Köpenhamn-Oslo
Stockholm-Göteborg
Stockholm-Oslo

Dessutom får SAS SK-prefix på följande Aegean-linje:
Bryssel-Corfu
 

fmansson

Medlem
Jag har just bokat en resa till Aten i oktober med Aegean.
Finns tråd med detta att de börjar flyga på Arlanda?
 

Alx

Medlem
Jag har just bokat en resa till Aten i oktober med Aegean.
Finns tråd med detta att de börjar flyga på Arlanda?

Vilken trevlig nyhet, billigt är det ju också!! Aegean erbjuder ju dessutom en hyfsad service i ekonomiklass till skillnad från deras skandinaviska code share partner!! :D
 

AABack2ARN

Medlem

Kan inte annat än hålla med. Undrar vad det är som är på gång. Att Aeroflot och SAS hade codeshares trodde jag snarast beroedde på bilaterala avtal mellan Ryssland och Sverige. Tsaren har kanske tröttnat på oss nu... Undrar om det kan leda till en flytt till DMO?

Varför Austrian kan man ju dock undra?
 

obs

Medlem
Kan inte annat än hålla med. Undrar vad det är som är på gång. Att Aeroflot och SAS hade codeshares trodde jag snarast beroedde på bilaterala avtal mellan Ryssland och Sverige. Tsaren har kanske tröttnat på oss nu... Undrar om det kan leda till en flytt till DMO?

Varför Austrian kan man ju dock undra?

Man kunne jo næsten få en mistanke om, at nogle af de andre selskaber måske er ude på at tage livet af SAS, for at komme ind på det skandinaviske marked. Denne artikel fra Check-in siger det måske:

Analytiker: SAS-konkurrenter ligger på lur
 
Toppen