Senaste nytt

Lång transfer med incheckat bagage

xvikmic

Medlem
Vad händer om man väljer en biljett med en lång transfer,
dvs. Ankomst Arlanda 20:00

Avgång ifrån Arlanda 08:00 dagen därpå.
Måste man hämta ut sitt bagage/eller har man möjlighet att hämta ut den?

Eller är man incheckad hela vägen, så att det på morgonen bara är att gå på planet?

Mvh,
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte gjort det just på Arlanda men som en bokning kan man begära att bagaget går hela vägen till destinationen, så länge tullregler tillåter.
 

Jacob

Medlem
Det varierar från flygplats till flygplats, vissa tillåter det, andra inte. Lite osäker på Arlanda men jag tror att de inte vill ha bagage förvarat under natten.
 
Det varierar från flygplats till flygplats, vissa tillåter det, andra inte. Lite osäker på Arlanda men jag tror att de inte vill ha bagage förvarat under natten.

Vet ni vad som gäller i Oslo? Jag har en liknande situation där i sommar å har inte för avsikt att hämta ut bagage.
 
Om det är inrikes->utrikes alt utrikes->inrikes bör fungera, men inte utrikes->inrikes pga tullbestämmelser.

Det är utrikes->utrikes. LPA-OSL-ARN med SK. Vägrar flyga charter å det är bröllop som måste åkas på nere mitt i grisfesten å Bamseklubben. Fast jag gnäller inte, säkrar ju EBG ytterligare ett år :)
 

xvikmic

Medlem
Fick det här svaret
"
Hej!

Har du 2 separata bokningar (olika bokningsnummer) så måste du checka in igen.

Flyger du med flygbolaget hela vägen och har allt på en bokning så går det till slutdestinationen men om du vill ta ut bagaget på Arlanda säger du till incheckningspersonalen att du endast vill ha bagaget märkt till Stockholm.
"
 

nota bene

Medlem
Fick det här svaret
"
Hej!

Har du 2 separata bokningar (olika bokningsnummer) så måste du checka in igen.

Flyger du med flygbolaget hela vägen och har allt på en bokning så går det till slutdestinationen men om du vill ta ut bagaget på Arlanda säger du till incheckningspersonalen att du endast vill ha bagaget märkt till Stockholm.
"
Vid separata bokningar går det ändå att checka in hela vägen genom att länka bokningarna. Det kräver en del klappande och är inget de garanterar, men det brukar lösa sig. Jag har gjort detta med Finnair och ba från ARN, dock aldrig med Star Alliance, men kan inte tänka mig att reglerna skiljer.
 
Toppen