Senaste nytt

Hur ofta kommer LifeMiles kampanjer?

Dr. Miles

Expert
How often does LifeMiles offer Buy/Transfer miles campaigns every year?

Det är återkommande fråga i http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles.html tråd eller andra kampanjtrådar.
För att göra saken lättare, startar jag en ny tråd så att ni kan hänvisa frågeställaren till denna tråd.

Buy miles kampanjer:


Transfer miles kampanjer:
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Min gissning är att vårens Buy miles kampanj är ersatt med Trasnfer miles kampanj. Så nästa kampanj är kanske någon gång i sommaren (juli-augusti?).
 
I hope we see one again soon. Fantastic program.

If I have a few miles already, I can buy miles for $0.015+$50 by booking an award and buying 60% of the miles at checkout. These price at $0.015/mile. Then call the service center to cancel the award, taxes and fees are refunded less $50 cancellation fee. Helps if you speak spanish, but they can transfer you to an English speaking agent if you're patient.

Not as good as the 100% bonus promo, but works in a pinch until the next campaign.
 
Min gissning är att vårens Buy miles kampanj är ersatt med Trasnfer miles kampanj. Så nästa kampanj är kanske någon gång i sommaren (juli-augusti?).

Et af de få tilfælde hvor jeg håber Doktoren tager fejl...


Hilsen den afhængige patient, der trænger til at få recepten fornyet :)
 

TommyL

Medlem
Det kjøres en Lifemiles 2-1 kampanje for Brasilianske statsborgere nå. På Flyertalk sies det at man kan skifte hjemmesiden til Brasil, så kan alle kjøpe...om det stemmer, vet jeg ikke.
 
Gick det bra att köpa miles från Brasiliensk webbsida?

Jeg nåede aldrig at få købt nogen, og det ser ud til at kampagnen ikke gælder længere.

Men da jeg lavede et "test køb" stod der 75.000 og så 75.000 i 2x1 feltet. Så jeg tror godt det kunne have ladet sig gøre... Ingen LH F til mig lige foreløbigt :(

Edit:
Det ser ud til at kampagnen kun gjaldt t o m mandag.
Frequent Flyer Bonuses: Avianca LifeMiles: 100% Bonus on Buying Miles for Brazil based members until Mar 31
 
Last edited:

johan_fbg

Medlem
Gick det bra att köpa miles från Brasiliensk webbsida?

Jag köpte miles med 100% bonus i söndags. Ändrade bara landet på min adressinformation, behövde alltså inte vara inloggad på en brasiliansk domän eller liknande när jag gjorde köpet.

Har däremot redan förbrukat samtliga miles för en enkelresa C2-C1 i business class för 2 personer. Lägger in den i bonusresa-tråden inom kort.
 
Toppen