Senaste nytt

Någon som kan tipsa mig om bättre alternativ Sverige-USA mm.

Joakim H

Medlem
Hej.

I höst skall hustrun och jag resa till USA och Kariben. Förra året gjorde Vi detsamma men blandade då Flying Blue och Oneworld-bolag vilket, enligt mitt förmenande var en miss då det blev merkostnader då den ena koncernen ställde in en flight vilket ledde till merkostnader då Vi fick boka om hemresan över atlanten.

Vi flög då som nu i business. Över atlanten flög Vi Air France och i USA/Karibien American Airlines.

Vi kommer flyga från Göteborg-San Francisco, Los Angeles-Las Vegas, Las Vegas-Miami, Miami-Aruba, Aruba-Göteborg.

Jag har hittat ett pris på knappt 62K på aa.com, för oss bägge, med American (Ut) och British Airways.(Hem) samt AA inrikes i USA. Utresa Göteborg-London-Los Angeles-San Francisco. Resan London-Los Angeles med American 77W vilket skall vara riktigt bra?!

Är detta ett bra pris eller finns det bättre? Letat under en länge tid på alla olika bolag, ITA Matrix mm. Vilken bonus-program skall man nyttja inom Oneworld? Har både AAdvantage och Executiv Club

Leg 1
•Varifrån vill du börja din resa? Helst Göteborg
•Var är din destination? San Francisco
•När vill/behöver du resa ut? 8: sep 2014
•När vill/behöver du komma hem?
•Hur länge vill du vara borta?
•Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
•I vilken kabinklass? Business
•Med vilka flygbolag vill du flyga med?
•Vad är din budget? (per person) 30-35 k
•Vad är det viktigaste för dig? Bekvämligheten, tryggheten
•Vill du stanna annanstans utöver destinationen?

Leg 2
Los Angeles-Las Vegas den 16:e september.

Leg 3
Las Vegas-Miami den 20:e september.

Leg 4
Miami-Aruba den 25:e september.

Leg 5
Aruba-Göteborg den 11 oktober.

Detta blev långt, ursäkta *L*. Alla resor i business.

Tack på förhand.

Joakim
 

gdaily

Medlem
Leg 2
Los Angeles-Las Vegas den 16:e september.
Jag antar att ni ska köra bil mellan San Fransisco och Los Angeles? Fundera på om ni inte ska ta bilen till Las Vegas då när ni ändå håller på, tar inte så många timmar och är en riktigt intressant resa.

Måste ni flyga, så tar ni den här sträckan separat i billigaste bokningsklass, tar bara en timme att flyga.
 

Joakim H

Medlem
Det är ju en tanke. Vet dock ej vad för regler som gäller för att hyra bil i en delstat och återlämna i en annan.
 

gdaily

Medlem
Till det facila priset av?
Strax under $300 för en vecka.

Edit, gissade fel: se

Car Group: Jeep Liberty or similar
Supplier: Dollar

Pick-up Details:
country: USA - California
city: San Francisco
location: San Francisco Airport
date: 9 Jan 2014 17:30

Drop-off details:
location: Las Vegas Airport
date: 15 Jan 2014 17:00

Total Cost: £206.12
Requested extras:
Special Requests: N/A
 
Last edited:
Toppen