Senaste nytt

Vilket flygbolag i Star Alliance har bäst första klass?

Charlie D

Medlem
Har aldrig flugit First Class, men känner att det börjar bli dags. Så, vilket Star Alliance bolag tycker ni har den bästa produkten tillgänglig för SAS-poäng?
 

Dr. Miles

Expert
Kan du komma med en bättre rubrik så att moderatorer kan ändra den? "First class" som rubriken är inte bra.
Dessutom om du vill använda SAS EuroBonus poäng ska man posta i SAS forum.
 

Norab

Medlem
Jag påstår att det är LUfthansa, Swiss och Singapore. Flyga F i en A380 är en dröm. Bara toaletterna ombord på A380 är en upplevelse. Sedan får du egen pyjamas oxå. Trevlig resa
 

Dr. Miles

Expert
Jag påstår att det är LUfthansa, Swiss och Singapore. Flyga F i en A380 är en dröm. Bara toaletterna ombord på A380 är en upplevelse. Sedan får du egen pyjamas oxå. Trevlig resa

Fast det går inte att boka First class award på Singapore Airlines A380 flight med SAS EuroBonus poäng.

SAS skrev:
Travel in comfort and style

You can book First Class award flights on
following member airlines, Air China, ANA,
EgyptAir, Lufthansa, Shenzhen Airlines,
Singapore Airlines*, Thai Airways, TAM and
United. Check Star Alliance award chart for
information about prices.

* Not available on Singapore Airlines A380 flights.

Star Alliance award chart - SAS

Personligen tycker jag att THAI First class är helt okej. Lufthansa erbjuder nog bäst markservice i Frankfurt.
 

Dr. Miles

Expert
Deras A340-200 har uppenbarligen 12 platser de kallar F: 2 rader a 2+2+2 med 63 inch mellan raderna jämfört med 41 inch i business där det är 4 rader a 2+2+2 och motsvarande i deras 777-200 men där är det 2+3+2 i business

Använder Egyptair Airbus A340-200 fortfarande? I så fall på vilken linje?
På deras Boeing 777-200ER finns också First class kabin (2-2-2 konfig) och Business class kabin (2-3-2 konfig). Boeing 777-200ER används bl a till Kairo-Jeddah.
 
Last edited:
Toppen