Senaste nytt

Ethiopian Airlines verkar dra in avgångar från Arlanda

9seventy

Medlem
Hej!

Det har bara gått något år sedan Ethiopian Airlines införde dagliga avgångar till och från Arlanda. Nu verkar de byta strategi och dra ned antalet avgångar till Addis Ababa-Bole (ADD) till tre avgångar i veckan från juni.

Har googlat på ämnet, men inte hittat någon information från flygbolaget eller på andra resesajter. Men när jag söker förbindelser på deras hemsida så ser det ut som följande nu:

ET715 ARN-ADD 21.00 06.45 flygs med Boeing 767-300 (ersätter Boeing 757)
Avgångar tisdagar, fredagar och söndagar.

ET714 ADD-ARN 00.20 0720 flygs med Boeing 767-300 (ersätter Boeing 757)
Avgångar tisdagar, fredagar och söndagar.

Mellanlandningen som tidigare gjordes i Kairo från ADD och till för ett år sedan även från ARN (flögs då med Boeing 737-800) verkar ha fallit bort helt och hållet nu. Redan innan juni försvinner det avgångar ur flygprogrammet, då främst onsdagsavgångarna.

Synd. De hade mycket bra dagliga förbindelser från Arlanda till stort sett hela Afrika. Och man kan ju inte påstå att Arlanda har varit bortskämd med direktflyg till Afrika i övrigt.

Någon som vet mer om detta?
 

9seventy

Medlem
Hej Dr. Miles,

tack för ditt svar! Hade sökt på ämnet på sidan, men inte hittat något. Men nu har jag trots allt lyckats (eller misslyckats lite grand kanske :rolleyes:) med mitt första inlägg här.
 

spritfet

Medlem
Har fått ett "schedule change notification" angående min resa i November med Ethiopian.

Någon som har koll på hur business är 757 kontra 767? Ska sedan vidare med dreamlinern till JNB... läge att boka om?
 

spritfet

Medlem
Har fått ett "schedule change notification" angående min resa i November med Ethiopian.

Någon som har koll på hur business är 757 kontra 767? Ska sedan vidare med dreamlinern till JNB... läge att boka om?

Lite egen efterforskning säger "old and tired" för 767 business på FT. Söker ombokningshjälp via USDM-tråden...
 

Dr. Miles

Expert
Söktjänsten på den här sajten är verkligen bedrövlig. Att det startas nya trådar om saker som redan diskuteras på annat håll är inte speciellt konstigt.

Inte så konstigt när många använder förkortningar som är mindre än 4 tecken. Då går det inte att söka ordet genom forumets (vBulletin) sökningsfunktion.
 
Toppen