Senaste nytt

Eurobonuspoäng på Swiss codeshare med SAS

Mirakaz

Medlem
Jag ska flyga med swiss och flygningen till zur från arn är codeshare med sas. Om jag reggar mitt eurobonus får jag poäng enligt sas tabell eller swiss?
 

seat56f

Medlem
Är det SAS-metall får du SAS-poäng till EB, även om det är LX-kodat flyg. En av få klara regler i codeshare-djungeln...
 

agehall

Medlem
Jag ska flyga med swiss och flygningen till zur från arn är codeshare med sas. Om jag reggar mitt eurobonus får jag poäng enligt sas tabell eller swiss?

Du bör läsa http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/11654-hur-manga-eurobonuspoaeng-tjaenar.html som svarar på en hel del frågor.

Edit: jag utgick från att det var Swiss-metall, men så kanske inte var fallet?

Isåfall är hela ditt svar void eftersom man inte vet bokningsklassen hos Swiss.

Är det SAS-metall får du SAS-poäng till EB, även om det är LX-kodat flyg. En av få klara regler i codeshare-djungeln...

Exakt. Det är SAS som gör ett undantag för sina egna flighter här. Generellt gäller dock fortfarande att man ska undvika code share så långt det går, och helst mer än så.
 

Roger J

Medlem
Det är sas metall men på bokningen står det LX.

och det är Zurich jag flyger till :)

Då får du poäng som att du reser med SAS. Som vanligt alltså. Det är den som utför flygningen som räknas. Och med SAS är det inget krångligt med bokningsklasser eftersom du får 100% poäng i alla ekonomibokningsklasser.
 

Bryant

Medlem
Set bästa med just den sträckan är att en billig S-klass hos LX ger 3000p till Eurobonus (SAS metall men LX prefix)
 
Toppen