Senaste nytt

Sittplats 22E finns inte, tomt utrymme?

aikputte

Medlem
flyg.jpg

Ska flyga det här imorgon och undrar om någon vet vad som finns där plats 22E ska vara?
Kommer vi två sitta bredvid varandra ändå?
 

henke12

Medlem
Det är en enkel 2-sitsare där.
Kabinen blir ju smalare ju längre bak man kommer där på slutet så det rymms helt enkelt inte 3+3 sista radan.

Helt okej platser om man reser 2 även om jag föredrar att sitta längre fram!
 

dino_81

Medlem
Har inte åkt 737-600 så långt bak men jag skulle tro att ni sitter bredvid varandra, dvs ingen tom plats emellan er.

För att vara på den säkra sidan skulle jag dock välja säten längre fram i kabinen. Komfortfmässigt är det även att föredra. Den längre i sällskapet bör ta 10A eller 10F eftersom benutrymmet är bättre där och kompisen då givetvis stolen bredvid. :)

Rad 9 är också bra, med bättre benutrymme men stolarna går ej att luta bakåt.
 
Last edited:

aikputte

Medlem
Tack för svaren.
Jag gillar att sitta långt bak så ingen sitter bakom mig :)
Resan tar bara 1½ timme så benutrymme och lutning på stolen gör mig ingenting.
 

Nemo

Medlem
Tack för svaren.
Jag gillar att sitta långt bak så ingen sitter bakom mig :)
Resan tar bara 1½ timme så benutrymme och lutning på stolen gör mig ingenting.
Varför då inte ta 8F? Nödutgång bakom dig betyder ingen direkt bakom samt sätet ej går att luta. Men längre fram = tystare. För övrigt har jag inte förstått mångas aversion mot mittenplatser (B samt E); där är det bredast benutrymme och dessutom två främlingar (istället för endast en) som kan bli nya vänner.
 

011430121

Medlem
Det finns en lite nackdel till med att sitta längst bak i en 737-600, det är bra 3 CC ombord och det gör att de börjar serveringen längst fram så det dröjer innan de kommer till din rad med "blå vagnen".
 

Jewelnite

Ny medlem
Flög det planet så sent som i fredags. Stolarna är bredvid varandra längst bak. Dvs att stolen som är borttagen är den närmast gången. De serverade för övrigt frukosten med början längst bak. Skönt, då man satt på rad 21. :)
 

vicce

Medlem
Varför då inte ta 8F? Nödutgång bakom dig betyder ingen direkt bakom samt sätet ej går att luta. Men längre fram = tystare. För övrigt har jag inte förstått mångas aversion mot mittenplatser (B samt E); där är det bredast benutrymme och dessutom två främlingar (istället för endast en) som kan bli nya vänner.

Jag tycker man sitter rätt så inklämd om man sitter i mitten, men visst, är man ute efter att leta vänner så är mittenplatsen utmärkt. Föredrar själv fönster, dels för utsiktens skull samt att jag nästan alltid blir påkörd av serveringsvagnarna eller folk som går förbi stolen.
 

aikputte

Medlem
Flög det planet så sent som i fredags. Stolarna är bredvid varandra längst bak. Dvs att stolen som är borttagen är den närmast gången. De serverade för övrigt frukosten med början längst bak. Skönt, då man satt på rad 21. :)

Det var likadant för oss, två platser bredvid varandra och frukost först :)
 
Toppen