Senaste nytt

Hotell i Stockholm - Radisson, Elite eller Best Western

ChabbeT

Medlem
Hej!
Ska till Stockholm på kurs och då automatiskt hotellvistelse.
Det som gör denna gång speciell är att jag själv får välja hotell.
Vad hade ni valt mellan Radisson, Elite eller BW har Elite svart CCG samt BW Diamond.
Vad skulle ni valt?
 

Henrik_B

Medlem
Radisson Waterfront. Frukostbuffén är oslagbar! Dessutom ligger Griffins i samma byggnad. En av stans bästa köttrestauranger.
 

GOTATH

Medlem
Är inte särskilt bevandrad bland Stockholmshotell, men angående Radisson så skulle jag tipsa om Royal Viking. De brukar vara generösa med uppgradering, något som Waterfront inte verkar vara.

Själv har jag bara bott på Scandic Grand Central och First Amaranten (som nu har bytt ägare). Nöjd, men inte särskilt prisvärt.
 

flybob

Medlem
Är inte särskilt bevandrad bland Stockholmshotell, men angående Radisson så skulle jag tipsa om Royal Viking. De brukar vara generösa med uppgradering, något som Waterfront inte verkar vara.

Själv har jag bara bott på Scandic Grand Central och First Amaranten (som nu har bytt ägare). Nöjd, men inte särskilt prisvärt.

Sitter på Amaranten just nu. Inte fantastiskt men efter att ha fått ett nyrenoverat rum, helt ok. Det är dock Choice numera.
 

MolleX

Medlem
Skulle utan tvekan välja Waterfront. Fina stora rum fin utsikt om man får på rätt sida. Visst får man ofta uppgradering på Royal Viking men tycker rummen inte är så bra, väldigt mörka.
 

Najk

Medlem
Waterfront är bra, bra klass på rummen. Jag tycker deras standard rum räcker bra så där behöver man inte boka BC-rum.
 
Gillar också Waterfront!

Gillar iofs också Elite och då särskilt Marina Tower. Nackdelen är läget men sommartid är det trevligt med färjan om man ska till stan.
 

Henrik_B

Medlem
Ja alla BC rum är mot vattnet. Jag bodde i ett jättefint standardrum högst upp i byggnaden med en fantastisk utsikt. Även Nobis håller mycket hög klass, brukar gå dit med familjen ibland på helgerna och äta frukost. Bra läge på Norrmalmstorg. Berns hotell är också ok, kan bokas via Rocketmiles!
 
Toppen