Senaste nytt

Hur prioriteras det vid uppgraderingar med poäng?

Patrik

Medlem
Hej,

jag vet att EBG är högsta prio vid gate uppgradering med poäng, sen EBS och EBB,
men hur prioriteras uppgradering ifrån Economy Extra jämfört med uppgradering ifrån Economy, påverkar det ens chans något?
 

agehall

Medlem
Min erfarenhet är att det är first-come-first-served vid gateuppgraderingar, men jag har inte jättemånga mätpunkter.
 

Gnopps

Medlem
I teorin skulle jag hoppas att det finns en viss rankning men i praktiken skulle jag gissa att en stressad gate-agent tar första bästa som agehall skriver.
 

Roger J

Medlem
Det är först till kvarn, oavsett status är min erfarenhet.
Dock blev jag nekad att köpa uppgradering för poäng en gång i Chicago (när jag var EBG och inte EBP) med förklaringen att det skulle komma flera EBP senare med anslutningsflyg och att de fått kritik för att EBP inte kunnat uppgradera och därför ville spara platserna.
 

tourist

Medlem
det skulle komma flera EBP senare med anslutningsflyg och att de fått kritik för att EBP inte kunnat uppgradera och därför ville spara platserna.

Det måste vara ganska ovanligt att en flygning dels har flera EBP ombord och dels att dessa inte redan har biljetter i C...
 

Patrik

Medlem
Lyckades uppgradera med poäng ifrån ORD trots nästan full C kabin, jag var glad och trevlig mot checkin agenten som sa att det såg kört ut, vid gate vart mitt BP "rejected" eftersom jag hade blivit uppgraderad.

Optiontown hade misslyckats. Undrar hur samarbetet med sas egentligen ser ut, när kan optiontown uppgradera och vad tjänar sas på det.
 
Last edited:
Toppen