Senaste nytt

Ändrar prisstruktur i ekonomiklassen till USA och Asien

Jonas C

Medlem
Hade gärna sett att SAS erbjöd enkelbiljetter i de låga bokningsklasserna även på long haul, om de nu vill konkurrera med Norwegian.
 

fcx

Medlem
SAS minus har väl alltid varit ombokningsbar (för 500 SEK + fare difference), med undantag för de allra allra billigaste biljetterna?
 

Thornado

Medlem
Om man går in på sas.se och försöker boka en resa till USA så verkar det ha dykt upp en ny (tror jag väl - har inget minne av den) bokningsklass som de kallar "SAS Go Flex".

Regler:

SAS skrev:
Ombokning: Fri ombokning inom samma prisnivå. Vid ombokning till ett högre pris tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.

Återbetalning: Biljetten och bränsletillägget är återbetalningsbara. Delvis använda biljetter kan ge begränsad återbetalning.
 

varva77

Medlem
Låter mycket bra, jag hade ju precis ett problem med GO ut men PLUS hem till USA där jag ville ändra utresan. Detta gick dock inte gick till något pris alls. Enda som gick var helt ny resa ut och hem.
 
Det ser ud til at Go Flex bookes i bl.a. booking klasse H

Her er uddrag af farerules for CPH-NYC i Go Flex
HLDKECO skrev:
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A
NON-REFUNDABLE FARE
1.THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL BE REFUNDED.
2.THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
AFTER DEPARTURE
CANCELLATIONS PERMITTED.
NOTE -
PARTIALLY USED TICKETS-
REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
CHANGES
ANY TIME
CHANGES PERMITTED.
NOTE -
CHANGES PERMITTED FOR
REVALIDATION/REISSUE.
--------
FARE MAY AT ANY TIME BE REBOOKED IN SAME BOOKING
CLASS OR UPGRADED TO A HIGHER SK BOOKING CLASS IN
SAME OR HIGHER SERVICE CLASS.
DOWNGRADING TO A LOWER BOOKING CLASS OR A LOWER
SERVICE CLASS NOT PERMITTED.
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A HIGHER
FARE.
THE DIFFERENCE SHOULD BE COLLECTED.
-----------------------------------------------
WHEN THE NEW ITINERARY RESULTS IN A LOWER FARE A
REFUND OF THE RESIDUAL AMOUNT SHOULD BE MADE.

Dr. Miles Det sidste afsnit, er det gældende hvis man går fra ikke at overhold min. stay til at overhold min. stay? Der står jo ellers netop at man kun kan ombookes i samme eller højere bookingklasse dvs. H, M, E, S, Y, J, D og C -> fare kan ikke blive lavere.
 

FF#1

Medlem
Hade gärna sett att SAS erbjöd enkelbiljetter i de låga bokningsklasserna även på long haul, om de nu vill konkurrera med Norwegian.

Ja det skulle vara nått… ibland vore det så skönt att kunna boka billiga envägsbiljetter med seriösa bolag till och från usa.
 

fcx

Medlem
Om man går in på sas.se och försöker boka en resa till USA så verkar det ha dykt upp en ny (tror jag väl - har inget minne av den) bokningsklass som de kallar "SAS Go Flex".

Regler:

Exakt, och gamla "GO Saver" är borttagen. Vanliga GO är ombokningsbar men ej avbokningsbar (och prissänkt ner till nivån för gamla "GO Saver"). En klar förbättring
 
Toppen