Senaste nytt

Sittplats SAS 737-800 - rad 1/2/3

miramax

Medlem
Detta är väldigt mycket en smaksak skulle jag säga. Många gillar att sitta längst fram men jag tycker det är jobbigt att inte ha något utrymme att lägga saker under stolen framför och jag gillar inte heller det "jobbiga" bordet som fälls fram ur sätet.

Personligen gillar jag att sitta bakom första raden. Som ibland är rad 3 och ibland rad 2.
 

Nystrom

Medlem
SAS 737-800 har rad1 på högersidan. Har hittills inte varit med om mixed på 800. 737-600 finns i bägge versionerna med 1 A-C resp 1 D-F. Välj det som passar dig bäst, vill du ha en väska under stolen framför och uppleva förmånen att framförvarande fäller sätet så väljer du från rad 2 och bakåt.

Personligen uppskattar jag att kontemplera under resan och då väljer jag rad 1 då bordsbrickans placering är av underordnad betydelse.....
 

Roger J

Medlem
Hej,

Första resan i SAS Plus för mig och familjen (två vuxna, en treåring), Stockholm-Malta så en relativt lång resa (för att vara intra-Europa). Vilken rad är egentligen bästa att sitta på? Tänkte rad 2 men den har "Mixed Review" enligt Seatguru (SeatGuru Seat Map SAS Boeing 737-800 (738)). Tips mottages tacksamt.

Med en treåring skulle jag absolut välja rad två, vilket är främsta raden. Då kan treåringen stå upp och titta ut etc. Ni får som en egen liten avdelning där framme. Barnet kan stå en stund och ha ritblock etc på stolen osv. Som föräldrar hajjar ni. :-9
Reser man utan barn kan det dock vara bättre att inte ta främsta raden då man inte kan sträcka ut benen ordentligt.
Trevlig resa!
 
Toppen