Senaste nytt

Transfertid i Bangkok (Kuala Lumpur->Bangkok-Oslo)

gustavh

Medlem
Hej,

Har en resa bokad med Thaiairways från Bangkok till Oslo. Trodde vi skulle vara sista dagarna i Bangkok innan hemresa men nu lutar det åt Kuala Lumpur och sen direkt hem utan stop i Bangkok.

Vad tror ni man behöver för transfertid i Bangkok då?

Flyget hem går 00.40 och har hittat ett Lufthansa (?!) flyg från KUL till BKK som landar 22.15. Känns ju rent spontant OK med 2,5 timmar men vill inte gärna missa flyget hem vid minsta försening..

Andra alternativet är Malaysia Airlines som landar 19.10 men då har vi många timmar på flygplatsen..

Mvh,

Gustav
 

miles

Medlem
Utan status (framkom inte om ni har det?) är Swampy rena döden tycker jag, men jag skulle inte heller riskera någonting med två separata biljetter. Har man otur kan man få bussgate och taxa runt halva Bangkok och sen buss in till terminalen, senast i onsdags åkte jag på detta och det tog mååånga långa minuter i anspråk, kanske en halvtimme extra. Försening från Kuala Lumpur på det och kanske köer i terminalen, långa avstånd att gå ibland också, nä jag skulle köra på Malaysian för att vara på säkra(re) sidan. Hellre ha långtråkigt på flygplatsen några timmar än att inte komma med till Oslo alls...

Håller också med föregående talare om Malaysian, bra bolag.
 
Toppen