Senaste nytt

Vad som gör att något hamnar här under "Deals"?

johisco

Medlem
Blir lite nyfiken på vad som gör att något hamnar här under "Deals"? Givetvis kan en deal vara vilket köp som helst men jag gissar att det finns några krav för att du/ni ska lägga den här?

Började fundera kring detta då jag såg att priset i denna deal är cirka 16500 SEK vilket är ungefär samma som SAS har som ordinarie pris för en resa i plus och dyrare än ex. en businessbiljett med Turkish Airlines för samma sträcka.

Ta inte detta som gnäll eller kritik utan jag har flera ggr undrat över det här men hittar inget som beskriver krav eller def.
 

Dr. Miles

Expert
Började fundera kring detta då jag såg att priset i denna deal är cirka 16500 SEK vilket är ungefär samma som SAS har som ordinarie pris för en resa i plus och dyrare än ex. en businessbiljett med Turkish Airlines för samma sträcka.
Man kan inte jämföra THAI Premium Economy på Stockholm/Köpenhamn-Bangkok/Phuket rutter och SAS Plus (f.d. SAS Economy Extra). Det är inte i samma liga när det gäller komfort ombord. Se bilder i mitt första inlägg. Det är en Business class stol.

Vissa föredrar direktflyg än billigare flygbiljett med byte så det är upp till var och en får bestämma om det är bra deal.

Med din resonemang kan jag inte posta någon deal om det är dyrare än vad jag har redan postat. Är det det du vill?


EDIT: inläggen är flyttad från tråden: http://www.businessclass.se/forum/d...uket-asien-t-r-thai-fran-13-500-dkk-inkl.html
 
Last edited:

johisco

Medlem
Vissa föredrar direktflyg än billigare flygbiljett med byte så det är upp till var och en får bestämma om det är bra deal.
Så det är random och upp till var och en vad som är en deal och som hamnar här?

Med din resonemang kan jag inte posta någon deal om det är dyrare än vad jag har redan postat. Är det det du vill?
Nej det är inte vad jag vill. Jag blev som jag skrev nyfiken på vad som gör att en deal hamnar här. Finns inget beskrivet om vilka deals som läggs upp och vad som kvalificerar en deal att hamna här vad jag kan hitta så därför jag frågade.
 

Dr. Miles

Expert
Så det är random och upp till var och en vad som är en deal och som hamnar här?

Nej det är inte vad jag vill. Jag blev som jag skrev nyfiken på vad som gör att en deal hamnar här. Finns inget beskrivet om vilka deals som läggs upp och vad som kvalificerar en deal att hamna här vad jag kan hitta så därför jag frågade.

Om du inte är intresserad av dealen som postas här, så läs inte. Svårare är det inte.
Det finns inga regler om vilken deal får postas eller inte.
 

johhenrik

Medlem
Om du inte är intresserad av dealen som postas här, så läs inte. Svårare är det inte.
Det finns inga regler om vilken deal får postas eller inte.

Jag tror du tar det som kritik, vilket jag inte alls läste i hans fråga. Utan mer bara: Vad klassas som en deal eller inte. Så se det mer som en generell fråga. När brukar du hajja till o tänka: "Wow, det där var en bra deal"? Är det bara när priset är lägre än X% eller bra milesintjäning, eller är det bara det faktum att du har sån grym kunskap (vilket du ju visat om och om igen) så det är en gut feeling när du klassar något som deal?

Även jag är lite nyfiken, mer som trivia iofs, men ändå kul att veta. :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror du tar det som kritik, vilket jag inte alls läste i hans fråga.
Det som jag inte gillade var kommentaren "Så det är random och upp till var och en vad som är en deal och som hamnar här?" Det är inte andra (var och en) som bestämmer vilka deals postas här utan var och en som bestämmer vad som är bra deal.

Vad klassas som en deal eller inte. Så se det mer som en generell fråga. När brukar du hajja till o tänka: "Wow, det där var en bra deal"? Är det bara när priset är lägre än X% eller bra milesintjäning, eller är det bara det faktum att du har sån grym kunskap (vilket du ju visat om och om igen) så det är en gut feeling när du klassar något som deal?

Även jag är lite nyfiken, mer som trivia iofs, men ändå kul att veta. :)

Det är kombination av erfarenhet och magkänsla.
T ex 20.000 SEK till Beijing i Business class från Stockholm är inte bra deals i min mening däremot det är en bra deal om det är tvärtom (Beijing->Stockholm).

En annan aspekt är, året runt priser som kan vara en nytta även om det är dyrare än sporadiska deals med lägre pris.

Sedan är det svårt att bedöma vad som är en bra First class deal.
T ex First class biljett till Japan från Europa kostar runt 80.000 - 100.000 SEK vanligt fall så 50.000 SEK kan fortfarande vara en bra deal men hur många köper det?
 

johisco

Medlem
Om du inte är intresserad av dealen som postas här, så läs inte. Svårare är det inte.
Det finns inga regler om vilken deal får postas eller inte.

Men om jag inte läser här så vet jag ju inte om dealen är intressant eller inte? :)

Nämen seriöst... Om jag förstår dig rätt så är det alltså du som bestämmer här och som du själv skrev så finns det inte några regler/ramar eller kriterier för vad du skriver om. Ok tack, då vet jag! :)

Jag upprepar att det inte var menat som kritik. Tycker det är kanon med tips om bra deals här! Dock visste jag inte att det var du som bestämde och inte heller att det var så känsligt att fråga om så jag nöjer mig med detta och ställer inga mer frågor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag upprepar att det inte var menat som kritik. Tycker det är kanon med tips om bra deals här! Dock visste jag inte att det var du som bestämde och inte heller att det var så känsligt att fråga om så jag nöjer mig med detta och ställer inga mer frågor.
Du kan ställa frågor, det är inget problem. :) Det som jag inte gillar är kommentar som "Är det en bra deal?", oavsett från vem.
Jag upprepar ännu en gång, det är var och en som bestämmer vad som är en bra deal.

En annan sak som jag glömde att skriva till johhenrik är:
Även om priset är dyrare än andra deals kan det vara intressant om dealen tillåter extraordinär routing därmed den erbjuder bra möjlighet av intjäning av miles/poäng eller att besöka många städer.
 
Last edited:
Toppen