Senaste nytt

Vad gör man med 55000p på sitt Flyine Blue konto?

FF#1

Medlem
Nu är FB kontot relativt välfyllt, men eftersom jag är en nybörjare på FB och Sky team.
Vad kan man göra med dem?

Givetvis så kan man ta ut en bonusresa av nått slag med KLM/AF, förslagsvis någon slags "deal" men vad med?

Går det att boka på andra Skyteam bolag?

Några riktigt bra "deals" för den summan?

Vad mer kan man göra, hotel, hyrbil, överföring till hotellprogram?

Har surfat runt lite men inte blivit direkt klokare, så kom gärna med tips!
 

jumbooze

Medlem
Det beror ju lite på vad du gillar men det finns ju promo awards.
För mig så kan det vara en bra deal att åka en one-way till london via amsterdam eller paris då man kan boka en med "lång väntetid" i paris t.ex tillräckligt att övernatta eller sticka in till stan.
Det kan vara värt 5000 poäng. Tycker jag iaf.
 

Senator

Moderator
Kolla efter Web@wards på långsträckor. Tömde mitt konto med open jaw ARN-AMS-CUR med KLM och IAD-CDG-ARN med Air France i affärsklass för 50 000 Miles + 3 500kr sommaren 2011.
 

agehall

Medlem
Enda vettiga du kan göra är att använda poängen till promoawards. Allt annat är mer eller mindre värdelöst imho, om du inte råkar resa på dyra ekonomibiljetter i jobbet och kan använda dem för att uppgradera då.
 

FF#1

Medlem
Enda vettiga du kan göra är att använda poängen till promoawards. Allt annat är mer eller mindre värdelöst imho, om du inte råkar resa på dyra ekonomibiljetter i jobbet och kan använda dem för att uppgradera då.

Ok, så det finns inga bra deals på nått annat bolag i Skyteam eller nått annat fiffigt?

Om jag nu inte lyckas göra mig av med dem (vilket jag betvivlar), går de att föra över någonstans?
 

Senator

Moderator
Ok, så det finns inga bra deals på nått annat bolag i Skyteam eller nått annat fiffigt?

Om jag nu inte lyckas göra mig av med dem (vilket jag betvivlar), går de att föra över någonstans?

Ett annat alternativ är två enväg till Web@Awards destinationer och sedan hem men poäng från ett annat bolag :)
 

FF#1

Medlem
Sorry, PromoAwards heter det visst :)

Tack, misstänkte det men var inte säker. Men efter lite letande så insåg jag att antingen var det så eller så är det några hemliga super deals, jag inte hittar. ( Det verkar ha hetat så för 10 år sen)

Då är det bara att leta efter en spännande destination att åka till vid lämplig promo award.

Tack för tipsen.
 
Toppen